Anonym (Tramadoldrottningen) skrev 2019-07-21 09:43:33 följande:
Oj oj oj... ja tramadol är ett jäkla påfund.
Jag var uppe i dödliga doser dagligen i flera år.
Var tvungen att sluta tvärt när jag till sist kollapsade och hamnade på sjukhus.
Det tog ca 1,5år för mig att känna mig återställd efter allt tramadol. Det skrämmer många och jag hade oxå gett upp och fortsatt med pillerna om det inte vore att jag hade hökögon på mig. Hör du med andra eller läser om andras erfarenheter så säger alla olika lång tid för att bli fri. En del har abstinens 2 dagar medans jag då som
Tappade luren så den publicerade.
Det jag skulle komma till är att det inte är lätt ensam. Nedtrappning. Anpassat efter dig. Tar det för lång tid så kommer du snart att öka dosen igen som belöning för att du varit duktig och trappat ner. Går det för fort så kommer du ge upp för att du mår så dåligt.
Det viktigaste för mig var att kunna arbeta under tiden. Jag behövde vara över ytan 9 h om dagen. Jag fick samtalskontakt och antidepp som jag inte tar. Även sömntabletter och alvedon (skit i jämförelse).
Propovan och theralen är läkarna på vc glada att skriva ut till opiatmissbrukare. De gav ännu värre myrkrypningar och lägger sig som en hjälm över huvudet. Man är bakis hela dagen och går som i en bubbla.