• Fabian1965

Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?

Jag har tappat lusten till min hustru eftersom hon aldrig tog initiativet till sex. Att hon kunde börja prata om ex gardiner under akten gjorde det inte bättre. Vi bägge har ökat i vikt och blivit soffpotatisar. Nu har vi inte haft sex på över 10 år och jag förelslog nyss att vi ska besöka en terapeut. Först tyckte hon att det är en bra idé, men sen ändrade hon sig.

jag inser att hon inte är intresserad av sex och är nöjd som det är. 

• Fabian1965
    Mimosa86 skrev 2022-04-08 16:22:38 följande:

Men jisses.... började hon prata gardiner och detta under sex???? 

men... om ni tog tag i att börja röra på er och blev mindre förslappade, skulle det kunna trigga i gång en ork och gnista?

Jag har börjat träna och tänker på vad jag stoppar i mig.
    Nu är det slut med chips för oss varje fredag.
  • Fabian1965
    wolf666 skrev 2022-04-12 10:10:48 följande:
    Kan nog stämma, efter att vi fått barn blev sexet mindre, mindre....och mindre.

Till slut var det helt borta.
    Tror du att din sexlust kan återkomma när barnet är så pass vuxen så hen flyttar hemifrån?
  • Fabian1965
    wolf666 skrev 2022-04-12 15:29:48 följande:
    Nja alltså, det var fruns sexlust som försvann först. Till slut försvann även min då jag tröttnat på att ständigt ta initiativ och krypa för att få sex....
    Jag förstår 
    Är i samma situation 
    Hustrun tappade sexlusten när vi fick vår dotter som nu är 25 år. Sen återkom lusten efter några månader men började försvinna mer och mer för 11-12 år sedan.
    Känner igen det där med att alltid vara den som var tvungen att ta initiativet.

Nu har vi inta haft sex på 10 år. Knappt några kramar.
Svar på tråden Vad gjorde att du tappade intresse för sex med din partner?