Inlägg från: Anonym (Svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt)

    Ingen som tar ställning för både prostituerade och personer utan sex.

    Anonym (Dåligt) skrev 2019-07-23 20:51:19 följande:

    Aldrig är någon som tar ställning för både prostituerade och personer som är utan sex.

    Det är så även ofta i andra frågor också.

    Exempelvis. Bara för företagen eller bara för arbetarna.

    Man borde kunna förstå bådas synvinklar och ta hänsyn till båda sidorna.


    I min värld är det väldigt svårt att kämpa för båda sakerna. Främst för att sex inte är en mänsklig rättighet. Den enda du kan ha sex med utan problem är dig själv. Så fort du börjar blanda in andra människor krävs någon form av samtycke. Börjar vi tala om att som människa ha RÄTT till sex med en annan människa så är vi inne och nosar på trafficking, människohandel, prostitution, våldtäkt, sexuella trakasserier osv.

    I min värld finns inte prostitution, i ett utopiskt samhälle behöver ingen sälja sex. Där finns inte heller rätten till sex, rätten att äga en annan människa/köpa en annan människa. 

    Så jag skulle säga att det, för mig, är väldigt svårt att ta ställning för personer som är utan sex (för jag tycker inte synd om dom, och jag tycker inte rätten till sex står över rätten till ett värdigt liv för en annan människa), och den enda ställning jag kan ta för/mot prostituerade är att jag hoppas prostitution på sikt inte existerar. Någonstans. Eller att det åtminstone är olagligt att köpa sex. 

Svar på tråden Ingen som tar ställning för både prostituerade och personer utan sex.