• Wed 24 Jul 2019 00:40
    1692 visningar
    16 svar
    16
    1692

    Missfall? Äcklig bild i inlägget!

    Hej!

    Har blödigt till o från i en månad! Varit på ultraljud 2 gånger vid blödningarna och sett att bebis lever och mår bra. Är i vecka 10+3 kanske ska tilläggas..

    Nu när jag gick på toa kom det ut en liten blodklump (se bild), jag har ingen mensvärk eller något utan är bara lite gasig i magen...

    ska ringa gyn imorgonbitti men vill veta vad ni tror? Är det missfall denna gång eller är det okej som det varit dom andra 3 gångerna? Kan tillägga att det varit klarrött blod alla dom andra gångerna också men då inga klumpar :(

  • Svar på tråden Missfall? Äcklig bild i inlägget!
  • Wed 24 Jul 2019 00:42
    #1

    Ser ut som koagulerat blod. Inte som ett missfall. Har det lugnat sig med blödningen nu?

  • Wed 24 Jul 2019 00:45
    #2

    Om blodet samlas lite i slidan innan det kommer ut hinner det koagulera och skapa dessa små klumpar..

    hände mig under min sista graviditet..särskilt om man låg ner och det blödde och jag sedan gick upp på toa.

  • Wed 24 Jul 2019 01:50
    #3

    Säger som ovanstående, koagulerat blod. Fostret är större än så i din beräknade vecka och snart är missfallsrisken lite lägre. Hoppas du får lugnande besked imorgon!

  • Wed 24 Jul 2019 07:10
    #4

    Håller med ovan!

    Jah fick mittmarkeringen i de veckorna. De va betydligt mycket mer än de där. Nen e du orolig så kontakta gyn så går du de svart på vitt<3

  • Anonym (Ej läkare­)
    Wed 24 Jul 2019 08:17
    #5

    Jag är ingen läkare så jag tänker inte uttala mig om ifall det är missfall/pågående missfall/eller inget missfall så du bör ta kontakta med läkare

    Men under min andra graviditet så blödde jag de första 7 veckorna vid två tillfällen så kom det ut sådana klumpar. Första gången var det till och med större klumpar och mer svarta. Andra gången barn dom mer liknande dina. Jag hade aldrig ont vid blödningarna, lite ön kanske.

    I februari fick jag ett missfall i v7+. Jag hade ont och smärtan blev värre, som intensiv mensvärk och ont i höfter och rygg. Det blödde mycket och kom småklubbar tills en stor hård klump kom ut några timar senare. Der gick inte att ta fel på att det var missfallet som kom ut. Kände även när det kom ut för det var så hårt. Var som ett mindre ägg i storlek fast lite mer rund än oval.

  • Wed 24 Jul 2019 11:45
    #6

    Tack för era svar!

    Blöder fortfarande men inte kommit fler klumpar, har inte ont i magen alls!

    Har ringt gyn och dom ringer upp ca 13:45 så får vi se vad dom säger, jag hoppas jag får komma in på en koll idag!

    Fyfan vad orolig jag är! :( behöver verkligen inte denna oron efter allt jag varit med om detta året!

  • Anonym (Ej läkare­)
    Wed 24 Jul 2019 14:20
    #7
    Löken370 skrev 2019-07-24 11:45:33 följande:

    Tack för era svar!

    Blöder fortfarande men inte kommit fler klumpar, har inte ont i magen alls!

    Har ringt gyn och dom ringer upp ca 13:45 så får vi se vad dom säger, jag hoppas jag får komma in på en koll idag!

    Fyfan vad orolig jag är! :( behöver verkligen inte denna oron efter allt jag varit med om detta året!


    Hur gick det TS?
  • Wed 24 Jul 2019 14:40
    #8

    Uppdatera gärna när du vet något!

    Kan passa på att berätta att en väninna till mig blödde fram tills v. 13 (då valde hon att göra abort pga oönskad graviditet), hon visste inte att hon var gravid förrän runt v. 11 och trodde bara att mensen ballat ur. Innan aborten gjordes ultraljud och fostret levde, så blödningar behöver inte alltid betyda missfall! Min mamma tex blödde under hela graviditeten och fick aldrig någon förklaring till detta.

  • Summer­child
    Thu 25 Jul 2019 00:35
    #9

    Jag blöder med 5an och 4an blödde jag v4-25. Hoppas att allt går bra denna gång oxå.. Sett bara hinnsäck i v 5+5

  • Anonym (Nervö­s)
    Sat 27 Jul 2019 12:03
    #10

    Hur har det gått? Jag är i vecka 6 och började blöda imorse. Det verkar ha lugnat sig nu men jag känner mig helt uppgiven då jag gick igenom ett missfall i v 10 i februari :(.

    Blodet imorse kom i samband med toabesök (hej förstoppning). Försöker intala mig att det inte är kört men känslan är ju hopplös.

  • Sat 27 Jul 2019 17:30
    #11
    Anonym (Nervös) skrev 2019-07-27 12:03:36 följande:

    Hur har det gått? Jag är i vecka 6 och började blöda imorse. Det verkar ha lugnat sig nu men jag känner mig helt uppgiven då jag gick igenom ett missfall i v 10 i februari :(.

    Blodet imorse kom i samband med toabesök (hej förstoppning). Försöker intala mig att det inte är kört men känslan är ju hopplös.


    Ring gyn och fråga om du kan få ett ultraljud, det fick jag när jag blödde i v. 7. Då nämnde jag tidigare missfall. 
  • Sun 28 Jul 2019 20:27
    #12

    Hej!

    Helt glömt bort att svara :/ men fick komma in på VUL och allt såg bra ut! Fick se ett litet hjärta som slog <3 hon kunde inte se varför eller varit ifrån jag blödde men det viktiga är att allt såg bra ut!

    Dock blöder jag fortfarande vid nästan varje toalett besök och varje gång man ser blodet blir jag lika nervös!

    Gynekologen sa även att det bara är att komma in om jag är orolig och hon förstod mig helt o hållet efter allt som hände i april när jag förlorade mina döttrar i vecka 22.

  • Sun 28 Jul 2019 20:45
    #13

    Va skönt å höra! Då tycker i alla fall jagat du också ska ta dem på orden å åka just in när du bli orolig<3.

    Beklagar djupt er förlust av dottern! Måste vara jätte tuft! Får man fråga om ni fått veta orsaken till att ni förlorade er dotter? Har ni fått något svar? Ibland kan man få hjälp med ring i livmodertappen för att hålla den stängt mm. Så frågar bara av omtanke!


    Löken370 skrev 2019-07-28 20:27:52 följande:

    Hej!

    Helt glömt bort att svara :/ men fick komma in på VUL och allt såg bra ut! Fick se ett litet hjärta som slog <3 hon kunde inte se varför eller varit ifrån jag blödde men det viktiga är att allt såg bra ut!

    Dock blöder jag fortfarande vid nästan varje toalett besök och varje gång man ser blodet blir jag lika nervös!

    Gynekologen sa även att det bara är att komma in om jag är orolig och hon förstod mig helt o hållet efter allt som hände i april när jag förlorade mina döttrar i vecka 22.


  • Summer­child
    Sun 4 Aug 2019 02:37
    #14

    Jag fick oxå sådär till v 25.... Rann mellan benen en gång men han är 2 år idag

  • Sat 17 Aug 2019 10:02
    #15
    Johanna1986 skrev 2019-07-28 20:45:47 följande:

    Va skönt å höra! Då tycker i alla fall jagat du också ska ta dem på orden å åka just in när du bli orolig<3.

    Beklagar djupt er förlust av dottern! Måste vara jätte tuft! Får man fråga om ni fått veta orsaken till att ni förlorade er dotter? Har ni fått något svar? Ibland kan man få hjälp med ring i livmodertappen för att hålla den stängt mm. Så frågar bara av omtanke!


    Är super tufft :/ men denna graviditet har hjälpt mig mycket i mitt sorgearbete även om det är en stor påfrestning psykiskt.

    Vi har inte fått svar på vad som hände och dom kan inte hitta något tyvärr :/ så vet inte hur tanken är med denna graviditet och hur vi ska följa upp med kontroller osv
  • Sat 17 Aug 2019 19:02
    #16
    Löken370 skrev 2019-08-17 10:02:33 följande:

    Är super tufft :/ men denna graviditet har hjälpt mig mycket i mitt sorgearbete även om det är en stor påfrestning psykiskt.

    Vi har inte fått svar på vad som hände och dom kan inte hitta något tyvärr :/ så vet inte hur tanken är med denna graviditet och hur vi ska följa upp med kontroller osv


    Förstår de! Önskar dej all lyckan!!
Svar på tråden Missfall? Äcklig bild i inlägget!