• Fritidsmamman

    Vilken roll i klassen har ditt barn?

    De klassiska rollerna som ofta fylls i varje klass.

    Vilken roll anser du att ditt barn besitter i sin klass?

    OBS! Om du har fler barn så tänk på ditt FÖRSTA barn när du svarar!

    OBS! Detta gäller ENDAST barn från årskurs 1-9!

    Syfte? - Bara på kul! Kanske vi får en fin diskussion kring dessa roller nu vs. då? Kanske vi lär oss något? Kanske vi bara slösar bort vår tid? Vem vet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken roll i klassen har ditt barn?
  • lövet2

    Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla hennes roll. Hon var inte utstött, utan hon höll sig frivilligt utanför klassen. Hennes största intressen var musik och böcker, och det var vad hon ägnade sig åt på rasterna och fritiden. Hon struntade helt i vad de övriga sysslade med. Ändå tyckte hon inte illa om dem, utan hon grattade om någon fyllde år och kunde följa med någon hem för att spela TV-spel i bland. Jag tror aldrig hon var retad heller under hela grundskolan.

  • Anonym (Elin79)

    Jag har en son som är 13 år.
    Han är sportig men inte så pass att han är helt insnöad på sin sport och hör till de klassiska sportfånarna.
    Han är väldigt söt så jag har lyckats snappa upp att han verkar rätt poppis hos tjejerna.
    Samtidigt är han sjukt ambitiös och har lätt för sig, han hade ett meritvärde klart över medel och nästan 100 poäng över sina bästisar.

  • Anonym (B)

    Sportig populär snygging skulle jag tro. Han är väldigt framåt, social, extrovert. Lärarna gillar honom, han är inte kaxig och störig utan väldigt trevlig, men tyvärr ingen pluggis. Han har lätt för sig, men gör inte mer än nödvändigt. Han är kompis med alla och tror själv att han känner alla i hans ålder i hela stan. Har ett gäng med nära vänner. Han är 14 år.

  • Anonym (Mhm)

    Sportiga. Men en väkdigt glad och positiv retsticka också, men bara i kompisgänget då hon är väldigt blyg i större grupp och mot okända.

    I tidigare skolan så var hon väl utöver sportiga också klassens hackkyckling, så glad att hon håller på med en lagsport där hon haft vänner när det varit tufft i skolan.

    Man har ju sällan bara en roll.

  • Anonym (Mamma)

    Den lite utanför. Har kompisar men passar inte riktigt in i någon mall. Lite för envis, lite för lat, lite för mycket paragrafryttare och som sagt envis. Men även snäll, smart, rättvis och vågar stå upp för sig själv. Bill mycket men ibland blir det fel. Det märks på lärarna med som inte riktigt vet hur de ska bemöta mitt barn.

  • Anonym (Klassens snälla och blyga)

    Jag tycker rollen kan ändras. Först hörde hon till töntgänget. Snäll, blyg och pluggis. Senare blev hon mindre blyg och mera sportig och social men fortfarande en som pluggade hårt.

Svar på tråden Vilken roll i klassen har ditt barn?