Inlägg från: PellePlutt81 |Visa alla inlägg
  • PellePlutt81

Rinexin

Jag undrar om det är fler som haft huvudvärk orsakad av problem med bihålerna så ni har fått Rinexin. Fick det utskrivet idag och har tagit en tablett men det verkar inte hjälpa riktigt med en ggn. Är gravid i vecka 15 och även om läkaren sa att det inte var ngn fara är man ju rädd för att ta mediciner som amn vanligtis inte brukar.
    Några fler som tagit Rinexin under graviditeten?

• Svar på tråden Rinexin
  • PellePlutt81

Lövet2: Tack ska du ha.. lite hopp då da

Raven: Jo läkarn sa att om Rinexinet inte hjälpte skulle jag ta en Kåvepenin kur som även det skulle fungera vid graviditet. Visst är det bättre att få behandling än att gå sjuk.

Jag är nog mest nojjig då jag förlorat ett barn i magen i vecka 42. Men det är skönt att höra att det int är ngn fara.

Tack tjejer

• PellePlutt81

Trakka: Låter inte alls kul. Men vissa är väl känsligare än andra. Apotekarn som löste ut receptet sa att hon inte kunde sova om hon tog tabeltten kring 20-21 på kvällen. Det kändes som om man hade druckit för mkt kaffe sa hon.
    Antar att man får testa.

• PellePlutt81

Nitedrive: Tack Känns lugnande.

• PellePlutt81

Ringde Vårdguiden nyss.. Man hittar ju 1000 saker att vara orolig om. tog min första Rinexin vid 12 tiden och den andra strax innan 17 (apotekarn sa att jag kunde ta det då, för vissa kunde ha sömnsvårigheter av Rinexinet). Så då vart jag ju självklar orolig om detta skulle kunna vara för "stor" dos under en sån kort tid. Och därmed påverka bebisen. Men Så var visst inte fallet.. och jag känner mig lugn igen...
    Tack för alla svar tjejer!

Lilla snövit: Lycka till med graviditeten
    Novababy: Jo blev lite klokare tack!

Svar på tråden Rinexin