• Skrollan16

Snart 39 och längtar efter en knodd-fler som ska försöka?

Hej

Vet inte hur detta fungerar men testar. Någon som vill följa med i min barnlängtan? Har två stora pojkar men vill ha en sladdis. Mannen med. Någon som vill följas åt?Fyller snart 39. Hade göra skaffat en innan men företag o bortgång av föräldrar har stoppat oss. Nu är orken och längtan tillbaka

• Svar på tråden Snart 39 och längtar efter en knodd-fler som ska försöka?
  • Anonym (Maria)

[quote=79891177][quote-nick]Anonym (Femman) skrev 2019-09-10 11:02:17 följande:[/quote-nick][/quote]

Wow grattis! Vad kul!

• Anonym (Maria)
    Anonym (Femman) skrev 2019-09-10 11:01:34 följande:

Här är jag lite i chock. Tog ett test på bim-6. Såg ett jätteslagsmål streck. Svårt att avgöra färg. Tog ett nytt i går bim-5. Då ett cb early. Helt klart positivt . Jag blev gravid är på första försöket trots att jag snart är 40. Håller tummarna för att liten vill stanna och håller alla tummar för att ni andra här nu plussat snart.

Vi hade ju samma bim. lördag. Jag tog ett test idag bara för att kolla, tycker jag har känt molvärk, men inte minsta lilla streck på ett vanligt test iaf.

Men stort grattis till dig! Det ger hopp om att det kan gå så snabbt! :)
  • cilia81
    Nelle83 skrev 2019-09-11 12:18:16 följande:

Ja jag misstänker att det är som du säger, jag är helt besatt av att bli gravid. Inte konstigt att kroppen strejkar. Men lättare sagt än gjort att inte tänka på det.. vi åker till Mallorca på tisdag så hopps på att kunna slappna av lite. Men ägglossningstesten får följa med :)

Letrozol är ett läkemedel som stimulerar ägglossning. Min ägglossning har strulat en del sedan vi började försöka i november förra året. Fick ägglossning förra månaden med Letrozol så jag hoppas på samma denna månaden.

Jag håller tummarna för dig :)

Kram

Jag håller tummarna för dig oxå. Det verkar som jag har äl iaf då det ger utslag på ägglossningstesten. Mensen kommer regelbundet, så jag tror helt enkelt att det är stressen och att vi måste mysa mera kanske. Men som du säger, det är inte så lätt att inte tänka på det då men vill så gärna få barn. Det blir psykiskt på något sätt.

Vi ska åka till Tenneriffa i början av Okt men tror inte jag ska ha ägglossning den veckan utan har det veckan innan.

För på resan blir det inget sådant mys iaf då alla barn är med..

Kram
  • Nelle83
    cilia81 skrev 2019-09-11 12:36:16 följande:

Jag håller tummarna för dig oxå. Det verkar som jag har äl iaf då det ger utslag på ägglossningstesten. Mensen kommer regelbundet, så jag tror helt enkelt att det är stressen och att vi måste mysa mera kanske. Men som du säger, det är inte så lätt att inte tänka på det då men vill så gärna få barn. Det blir psykiskt på något sätt.

Vi ska åka till Tenneriffa i början av Okt men tror inte jag ska ha ägglossning den veckan utan har det veckan innan.

För på resan blir det inget sådant mys iaf då alla barn är med..

Kram

Det låter som att det bara är en tidsfråga innan det blir en bebis :)

Haha, kanske lika bra att det inte är någon ägglossning då :) vem vet, då kanske du är gravid!
  • cilia81
    Nelle83 skrev 2019-09-11 16:07:44 följande:

Det låter som att det bara är en tidsfråga innan det blir en bebis :)

Haha, kanske lika bra att det inte är någon ägglossning då :) vem vet, då kanske du är gravid!

Tack för ditt peptalk det behöver jag.

Och hoppas du snart plussar. Snart är det våran tur att plussa..

Kram
  • Nelle83
    cilia81 skrev 2019-09-11 17:18:50 följande:

Tack för ditt peptalk det behöver jag.

Och hoppas du snart plussar. Snart är det våran tur att plussa..

Kram

Vi ska fixa detta :)

Så kul att göra det tillsammans med fler!

Nu jäklar ska vi göra bebis :)

Kram
  • AstoriaGBG

BIM idag men ingen mens i sikte, inget plus heller. Tog ett igår men såg inget streck på cb testa tidigt. Brukar iofs få plus först på BIM så än vet jag inte. Har känt mig sjukt varm i kroppen sen några dagar efter ÄL å tempat några ggr å då har jag haft mellan 37,8-38,2!? Men inte känt mig sjuk, bara varm i kroppen och haft molvärk då och då sen ÄL samt ömma bröst. Brukar inte ha så efter ÄL.. minns inte hur min tapp kändes när jag plussade med mina andra barn men nu är den stängd, hård och sitter i mitten, varken höt eller lågt?? Skengravid kanske...? Mensen kommer säkert ikväll...

Fia
  • Anonym (Maria)
    AstoriaGBG skrev 2019-09-12 10:18:00 följande:

BIM idag men ingen mens i sikte, inget plus heller. Tog ett igår men såg inget streck på cb testa tidigt. Brukar iofs få plus först på BIM så än vet jag inte. Har känt mig sjukt varm i kroppen sen några dagar efter ÄL å tempat några ggr å då har jag haft mellan 37,8-38,2!? Men inte känt mig sjuk, bara varm i kroppen och haft molvärk då och då sen ÄL samt ömma bröst. Brukar inte ha så efter ÄL.. minns inte hur min tapp kändes när jag plussade med mina andra barn men nu är den stängd, hård och sitter i mitten, varken höt eller lågt?? Skengravid kanske...? Mensen kommer säkert ikväll...

Håller tummarna för dig! Annars nya tag!
    Själv tog jag ett negativt i förrgår (tror jag) men har bim på lördag så hoppet är inte helt ute :) 
  • AstoriaGBG

Tack! :) å lycka till du också! :)

Anonym (Maria) skrev 2019-09-12 10:23:04 följande:

Håller tummarna för dig! Annars nya tag!

Själv tog jag ett negativt i förrgår (tror jag) men har bim på lördag så hoppet är inte helt ute :) 

Fia
  • Nelle83
    AstoriaGBG skrev 2019-09-12 10:18:00 följande:

Låter ju verkligen som att du är gravid :) håller tummarna för ett plus!!

Kram!
Svar på tråden Snart 39 och längtar efter en knodd-fler som ska försöka?