• Finlan­dia64
    Sun 28 Jul 2019 18:37
    1975 visningar
    44 svar
    44
    1975

    Snål...ska jag lämna henne

    Anonym (Finlandia64) skrev 2019-07-28 13:02:05 följande:

    Hej lite hur jag lever..jag vill bara säga att jag är väldigt generös av mej.

    Jag är tillsammans med en kvinna ..hon tjänar bra.

    Hon har ett eget boände allt nytt och fräscht men hon bor hos mej och gjort i tre år vi delar på matpengar hon betalar 500 i månaden för ström vatten och sopor..inget för slitage.

    Jag tycker hon är snål.

    Jag bjöd hem mina barn på grillat..köpte 10 st karré men hon ville bara betala för två bitar.

    På tre år som vi varit tillsammans har hon spontan bjudit mej på mat 4 ggr.

    Vi kör alltid min bil...hennes bara står...hon kan betala lite bensin när vi kör längre sträckor.

    Jag hjälper henne i hennes trädgård och gjort om den till det bättre ..jag hjälper henne jätte mycket.

    Jag kan komma hem med blommor o presenter till henne....jag får inget.

    Jag gör all mat då jag inte jobbar.

    Hon kan inte äns ge fåglar bröd kastar det hellre.

    Hon räknar allt på kronan.

    Hon blir sur om jag ber henne damsuga.

    Jag tar hand om hela min egna trädgård.

    Jag frågade om hon kunde tänka sig betala ett bakdäck till min bil...det vill hon inte ..då säger hon att jag kan inte hjälpa att du har sådan dyr bil.

    Jag var väldigt generös i början...men är det inte mer till henne.....finns så mycket snålhet i henne som är svårt att sätta i meningar...händer dagligen. 

    Jag tycker det är jätte jobbigt nu......ska jag dumpa henne

    Hjälp

  • Svar på tråden Snål...ska jag lämna henne
  • Finlan­dia64
    Tue 30 Jul 2019 09:27
    #20

    Jag har bjudit hennes barn på resturanger jag har bjudit hennes bar på middac hemma...jag är så jävla generös...tro mej.

    MEN EN DAG NÄR VI BJÖD HEM MINA TVÅ SÖNER PÅ GRILLAT....JAG KÖPTE 10 ST KARRÉ BITAR....HON SÄGER DÅ ATT HON BARA VILL BETALA FÖR HENNES TVÅ BITAR.

    JAG BAD INTE HENNE BETALA FÖR HENNES BITAR KÖTT.

    LÄS INTE MELLAN RADERNA.

    JAG HAR VARIT FÖR SNÄLL OCH GENERÖS

  • Finlan­dia64
    Tue 30 Jul 2019 09:31
    #21

    Jag tycker att man kan väl bjuda tillbaka...hon kan inte det.

    Jag väntar fortfarande på mina 15 st Sushi bitar som hon skulle bjuda på när jag har hjälpt henne i hennes bostad...helt ny trädgård och kök badrum ..ALLT NYTT.

    Får ont i magen

  • Tue 30 Jul 2019 09:37
    #22
    Finlandia64 skrev 2019-07-30 09:27:16 följande:

    Jag har bjudit hennes barn på resturanger jag har bjudit hennes bar på middac hemma...jag är så jävla generös...tro mej.

    MEN EN DAG NÄR VI BJÖD HEM MINA TVÅ SÖNER PÅ GRILLAT....JAG KÖPTE 10 ST KARRÉ BITAR....HON SÄGER DÅ ATT HON BARA VILL BETALA FÖR HENNES TVÅ BITAR.

    JAG BAD INTE HENNE BETALA FÖR HENNES BITAR KÖTT.

    LÄS INTE MELLAN RADERNA.

    JAG HAR VARIT FÖR SNÄLL OCH GENERÖS


    Du menar alltså att kvinnan ur luften erbjöd sig att betala för två karrébitar, och du tycker det är för snålt? Vad är det jag inte förstår?
  • Finlan­dia64
    Tue 30 Jul 2019 10:06
    #23

    Ja det tycker jag är snålt...om du inte förstår det ...tråkigt

  • Tue 30 Jul 2019 11:09
    #24
    Finlandia64 skrev 2019-07-30 10:06:58 följande:

    Ja det tycker jag är snålt...om du inte förstår det ...tråkigt


    Jag tycker det är konstigt att ens erbjuda pengar till sin pojkvän för mat när han har bjudit in till grill. Och du tycker att hon erbjuder för lite.... helt sjukt att ni sitter med miniräknare och pratar om vad en karréskiva har kostat.
  • Tue 30 Jul 2019 12:44
    #25
    -1
    Mortiscia80 skrev 2019-07-30 08:23:05 följande:
    Inte så mycket numera, det handlar mest om att man samåker till något jobbrelaterat och vissa kollegor vill inte ens ta emot bensinpengar fast man erbjuder. Men det är samma sak med de jag känt genom åren som samåker varje dag till/från jobb, man delar bensinen och inget annat. När jag var yngre var jag väldigt delaktig i "bilkultur" och då var det alltid i min egen bil jag åkte med andra så klart, aldrig någonsin att folk skulle få för sig att diskutera slitage, inte ens på dyra bilar, det är så småsint så det är inte sant att hålla på så där. Småborgerligt kallas det väl till och med.
    Det kanske är småborgerligt med rättvisa också.

    Om hon bor i TS lägenhet så borde hon betala halva hyran, särskilt som hon inte är lågavlönad. Sin egen bostad vill hon tydligen inte slita ned, kanske behåller den för att sälja en vacker dag (och den summan kommer hon inte att dela med sig av trots att TS bidragit till trädgården).
  • Finlan­dia64
    Tue 30 Jul 2019 13:08
    #26
    -1

    Jag VILLE inte ha några pengar för köttet ..vi delar på maten MEN hon ville inte bjuda mina söner på mat som hon skulle betala..

    Är du inte klok fattar du noll.

    Så hon ville bara betala för sina två kött bitar.

    Jag sa inget att hon skulle betala...10 karré skivor gick på vårt mat konto...FATTAR DU INTE.

  • Tue 30 Jul 2019 15:01
    #27
    Finlandia64 skrev 2019-07-30 13:08:34 följande:

    Jag VILLE inte ha några pengar för köttet ..vi delar på maten MEN hon ville inte bjuda mina söner på mat som hon skulle betala..

    Är du inte klok fattar du noll.

    Så hon ville bara betala för sina två kött bitar.

    Jag sa inget att hon skulle betala...10 karré skivor gick på vårt mat konto...FATTAR DU INTE.


    Det kan ju också tänkas att 1. Vi har olika uppfattning om vad som är normalt och inte, och 2. Att du är dålig på att förklara.

    Om karréskivorna gick på ert matkonto, varför erbjöd hon sig då att betala för dem? Det här blir bara konstigare o konstigare. Men lämna henne, lev ensam.
  • Finlan­dia64
    Tue 30 Jul 2019 15:15
    #28

    Läs...jag skrev att vi delade på matpengar..

    Det blir konstigt om man inte läser allt...och sen hackar

  • Tue 30 Jul 2019 15:17
    #29
    Finlandia64 skrev 2019-07-30 15:15:16 följande:

    Läs...jag skrev att vi delade på matpengar..

    Det blir konstigt om man inte läser allt...och sen hackar


    Logiken i att dela på matpengar, och att hon ändå förväntas betala för maten utöver det känns så ologiskt. Men det är nog bara jag. Tycker jag har uttryckt vad jag tycker tillräckligt nu. Du verkar snål, hon verkar snål. Antingen lever ni snåla ihop eller på varsitt håll.
Svar på tråden Snål...ska jag lämna henne