• JessieF

BF mars 2020 - stannar på FL

Hejsan alla blivande mammor! Jag är gravid med första barnet (v.10) och bf är 14/3-20. Allting var väldigt spännande och roligt fram tills tre veckor sedan då illamåendet började. Det kommer på morgonen och stannar tills jag går och lägger mig. Det tär väldigt på mig. Jag har postafen men dom hjälper inte. Jag har prövat många saker men inget har hjälpt. Om det är någon som har något förslag så tar jag tacksamt emot det :D

• JessieF

Tack för tipsen! Isbitar och isvatten har hjälpt mig och nu tror jag äntligen att illamåendet börjar lägga sig. :) hur är det med ultraljud där ni bor? Här där jag bor verkar det som att man gör första i v18-20 och det känns väldigt långt bort.

• JessieF

Vi har RUL nu på torsdag och jag är sjukt nervös. Allt va ganska lugnt fram tills typ två dagar sedan men nu känner jag mig orolig över att dom inte kommer kunna se bebis för att jag är stor. Har läst att vissa kan dom se tydligt på även om det är massa mage ivägen medans andra verkar det ha gått sämre på. Jag försöker att inte tänka på det men det är i bakhuvudet och gnager hela tiden.

• JessieF

Jag va spydde idag, för första gången under hela graviditeten , men jag tror det va nerverna. Vi va på ultraljud idag kl 15 och det va en liten bebis där inne! Det känns så sjukt att det växer en liten människa inuti en. :D Allt såg bra ut men jag blev tillbaka flyttad från 18+5 till 17+1 Och dom hade lite svårt att se det dom skulle med hjärtat men vi ska tillbaka om två veckor och titta igen :D

• JessieF

Min oro har minskat sedan jag började känna bebisen. Dock så åkte jag på urinvägsinfektion för ca tre veckor sedan ( har också lätt att få det) , verkligen inte det roligaste jag har varit med om. Blev antibiotika 3 ggr om dagen i 5 dagar. Jag sover väldigt lätt nu förtiden vilket gör att jag går upp vid halv fem nästan varje dag. Var hos barnmorskan igår och fick lyssna på hjärtljud. Det var super mysigt :D

• JessieF

Hejsan allihopa! Grattis till er som har fått era bebisar! Så himla mysigt att läsa :) Jag fick reda på i torsdags att vi kommer bli igångsatt senast nästa fredag. Vi var på ett TUL för jag fick reda på att jag har graviditetsdiabetes och på TUL så visade det sig att lilltjejen inte va så liten. Hon väger nästan 4kg nu. Dom provade att göra en hinnsvepning men det gick inte. Vet inte om det va för att jag inte va mogen. Är beräknad till den 24 mars egentligen men nu blir det senast den 13 mars om dom inte väljer att sätta igång det när vi ska dit på onsdag. Hur går det för er andra? :D

Svar på tråden BF mars 2020 - stannar på FL