Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Är jag svartsjuk eller?

Ja, du är svartsjuk. Men med rätta tycker jag. Jag hade också blivit svartsjuk/ledsen om jag var du. Hade känt det som att jag duger eftersom han inte kunde behålla henne. Som att man vore ett andrahandsval. Jag hade inte klarat av att ha det så. Låtsas att hon skulle få för sig att hon vill ha honom tillbaka, vad tror du han skulle göra då? Så som du beskriver situationen så skulle jag gissa att han hade lämnat dig för henne på två röda. Skaffa en man som bara har ögon för dig istället.

• Anonym (...)

Ja jag kan inte råda till något annat än att du borde lämna, men det är för att för mig själv hade det varit en självklarhet eftersom jag hade gjort så otroligt stor skada på mig själv om jag hade valt att stanna. Oavsett hur mycket jag älskade mannen så hade jag inte kunnat leva med att dela hans kärlek med någon annan. Men alla är vi olika! Du kanske kan lära dig att leva med detta, det vet ju bara du.

Ni kanske skulle ta en paus i förhållandet, och att han verkligen får möjligheten att själv känna efter hur starka känslor han egentligen har för dig. Då kanske han skulle inse hur mycket han faktiskt älskar dig, och med det kanske exet blir oviktig. Du vet ordspråket ?man saknar inte kon förrän båset är tomt? :)

• Anonym (...)

Önskar dig all lycka och hoppas att det blir bra oavsett utgång.

Svar på tråden Är jag svartsjuk eller?