Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Ni som äter kött

Anonym (Anonym 666) skrev 2019-07-30 10:44:50 följande:
    För att det är gott. För att vi behöver protein och kött är en utmärkt källa till det.
    +1
  • Anonym (A)
    Egon den stora skrev 2019-07-30 16:59:05 följande:
    Det är inte dåligt för miljön. Jag vill ha öppna landskap och köper därför lokalt. Många gårdar har lagt ner och allt växer igen och vi planterar skog på åkermark i Sverige. Helt galet.
    Angående djurs välmående, hur bra har djur det i bilt tillstånd? Är det sämre att få en bult i huvudet och dö än att bli jagad och ihjälrivet av ett rovdjur? Att svälta ihjäl eftersom snön täcker betet eller ligga och plågas långsamt för någon sjukdom?
    Vet du tex att max en av tio harar blir mer än ett år?
    +1
  • Anonym (A)
    Bananböjaren skrev 2019-07-31 08:30:51 följande:
    Det är bra med mångsidig kost. Sen är kött gott också.

En annan orsak är att animaliskt protein utvecklar hjärnan.
    Evolutionen insinuerar att människans intelligens började utvecklas när hon övergick ifrån att äta rötter och bär till en mera animalisk föda. Ser man till andra djurarter än människan så har kött och allätare generellt högre intelligens. Baserat på detta kan jag i och för sig förstå att en vegetarian inte kan se några fördelar med kött.
    +1
  • Anonym (A)
    Liberté skrev 2019-07-31 23:13:12 följande:
    Skulle aldrig orka trycka i mig 200g protein per dag från vegetabiliska källor, upptaget är sämre dessutom än animaliska dito vilket gör att det i verkligheten skulle vara närmare 230g.

Lägg sedan till att mycket av protein källorna inte är fullvärdiga vilket dessutom begränsar kosten ännu mer. Tack men nej tack.
    Samma här
Svar på tråden Ni som äter kött