• Anonym (Mamman)

Grekiska pojknamn!

Min man o jag är båda födda i Sverige men av grekiska föräldrar. Vi har själva grekiska förnamn och ett grekiskt efternamn.

Nu väntar vi våra första barn. Två tvillingpojkar och vi står verkligen stilla i namnfrågan. Vi kan knappt komma på ett enda bra namn och tiden rinner iväg....

Finns det någon här med bra namn på lager?

Vi vill inte ha för komplicerade namn, och inte för historieinriktade eller gudanamn. Dvs. Inte zeus eller Akilles...., men inte för tråkiga som typ Tomas.... Snälla hjälp!

• Svar på tråden Grekiska pojknamn!
  • Anonym (Gubben 56)

Heter inte alla greker Yannis?

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Gubben 56) skrev 2019-08-01 13:41:43 följande:

Heter inte alla greker Yannis?

Bara gubbar i 56-årsåldern.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (**) skrev 2019-08-01 13:43:28 följande:

Nicolas

Åh det hamnar på listan!
  • Anonym (???)
    Anonym (Mamman) skrev 2019-08-01 13:51:50 följande:
    Åh det hamnar på listan!
    Men.... varför googlar du inte i den länk jag gav dig ovan? Där har du flera hundra grekiska namn.
  • Anonym (Mamman)
    smulpaj01 skrev 2019-08-01 13:46:31 följande:

Antonios, tasos, zinonis, Andreas,

Tassos o Andreas har vi massor av i släkten tyvärr! Annars känns de lagom svåra. Zinonis känns lite för komplicerat.
  • Liv00

Manolis, Stephanos, Theo harris, Andreas, apostolis, Vasilis, har också grekiska rötter här! Grattis till er! :)

• Anonym (Mamman)
    Anonym (???) skrev 2019-08-01 13:52:40 följande:

Men.... varför googlar du inte i den länk jag gav dig ovan? Där har du flera hundra grekiska namn.

Jag ska gå igenom länken med min man ikväll. Tack snälla! Jag har googlat efter namn-siter men inte hittat så bra, där har bara varit samma gamla vanliga typ Menelaos... tack igen!
Svar på tråden Grekiska pojknamn!