• Anonym (mår skit)

svullen stortå, feber ect

Hej, 
     Trots att jag har telefonfobi så ringde jag vårdcentralen i den kommun jag bor i. Är dock inte listad på denna Vc. Men i med jag har hört att man kan lista om sig så kontaktade jag denna vc.

Så jag började förklara att jag har problem med vänstra stortå och ben... att min stortå är röd och svullen plus svår att böja. och att man från stortån på foten kan se röda fläckar. Och att jag har ont uppe på låret(samma sida som jag har problem med tån) att benet där jag  har ont känns som en knut typ...har svårt att gå då vänstra benet känns stelt.

Sen nämnde jag att jag har feber, då hade jag 38,1...men har frosta nu, så febern höjs nu medanc jag skriver(39 grader nu). plus att jag mår lite illa, och är seg i kroppen.(säkert glömt något i denna text då en del av texten försvann)

Men innan jag helt kände mig klar med mina symtom så norchalerade hon mig "du är ju listad hos ngn annan, ring ditt ist"

Och i med min asperger så kände jag hur en panikångestattack började komma...så jag bad om hjälp med en grötig röst"men kan ni inte lista om mig? jag vill ju inte gå kvar på förra stället"....hon sade att jag kunde göra det på datorn..och att hon inte kan hjälpa mig...så innan jag hann avsluta samtalet klickade hon mig...jävla idiot... är det tacken för att jag trotsade min telefonfobi och köade en halvtimme?

Liksom....jag har för mig att man kan lista om sig samma sekund man söker hjälp på en annan vc än man är listad på...är det inte så?!

Sen...när ni läser mina symtom...vad tänker ni på? allvarligt...eller jag kan avvakta? är bara rädd att det kan vara tex blodpropp då det ligger i släkten noch att jag är kraftig överviktig.(säger dock inte att jag misstänker det)..risk nu pga idioten att jag ej alls säker vård...

tack för era svar

• Svar på tråden svullen stortå, feber ect
  • Anonym (K)

Varför skulle hon tacka dig för att du trotsade din fobi och köade som alla andra? Du borde tacka dig själv istället för att du vågade. Sen får du fortsätta arbeta på din socialfobi.

Ring 1177 och be om råd, eller så bokar du tid hos din egna vårdcentral.

• Anonym (A)

Ring 1177 eller kontakta din VC.

• Anonym (mår skit)

Vad jag menar med tackar är att det var för nonchalant av henne att nästintill vilja bli av med mig efter 30 min köande och att hon hörde hur upprörd jag var över mitt mående och att jag ej var Välkommen...dvs menade inte att hon skulle tacka mig på riktigt..Men hade kunnat prata normalt med mig utan att nonchalera och klicka mig medan jag pratade...

Nu verkar det som att jag har har en hudinfektion...Min vc skickade mig till akuten.. Så verkar som om jag verkligen behövde hjälp nunu

• ttr

Åk till akuten. Medan du väntar på att träffa en läkare kan du lista dig där du vill.

• Anonym (12)

Du behöver inte ens lista om dig för att få tid på en annan vårdcentral, däremot kostar det någon 100 extra för att gå till en annan. Iallafall i min kommun, kanske skiljer sig?

Dessutom kan man ofta boka tid på 1177. På den vc jag går till kan man alltid få en tid direkt morgonen efter om man kollar sen kväll/natt. Är till ssk men anser de att det är något kommer läkaren direkt. Att boka läkartid direkt är ofta lite svårare att få tid. Kan vara värt att kolla om någon vc har liknande i din kommun.

Svar på tråden svullen stortå, feber ect