Vad krävs för svart kreditkort?
Jag undrar vad som krävs för att få ett svart kreditkort då jag känner en som skryter om sitt så att man kräks.
Jag undrar vad som krävs för att få ett svart kreditkort då jag känner en som skryter om sitt så att man kräks.
Finns väl flera, world elite MasterCard är den enda jag kommer på i skrivande stund.
Googlat på sistone? http://kreditkort.me/american-express-black
Iaf krävs det väl att du är kreditvänlig typ, inte direkt ett "skrytkort".
Mycket högre årskostnad plus förmåga att betala tillbaka
Hur kan man få ett American Express Black?
Det är som sagt inte lätt att få ett Amex Black kort. American Express lägger själva inte ut så mycket information om kortet. För den som når upp till deras standard utfärdas en personlig invitation helt enkelt. Men naturligtvis vet man en hel del om vad som krävs ändå.
För det första ligger årsavgiften på 25 000 kronor för the Black Card. Då förstår man varför det inte är ett kort som är öppet för vem som helst. De brukar välja ut kunder för Amex Black från de som redan har ett Platinum eller Gold kort. För att överhuvudtaget komma ifråga måste man använda sitt kort för minst 2 miljoner kronor varje år.
För mastercard verkar det som att du måste tillhöra din egen banks kundelit tex ha "Private Banking" som kostar ca 10 000 kr/år i Danske bank, (orkar inte kolla andra banker, denna kom upp tidigt i listan på google) + betala för kortet ca 2500 kr/år. GIssar att du inte kan få Private Banking om du är vilken medelsvensson som helst, utan behöver ha rejält med klirr i kassan + spendebrallorna på...
danskebank.se/private-banking/kort-tjaenster/kort-och-tjaenster/mastercard-world-elite