Inlägg från: Anonym (Oälskad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oälskad)

Ni som vuxit upp med en aggressiv förälder

Växte upp med en styvfar som var sådan mot mig. Det har satt djupa spår i mig och gjort stor skada. Är ännu idag, vid 34 års ålder, påverkad i form av en icke existerande självkänsla, utgår alltid från att ingen tycker om mig, litar inte på någon och håller mig mest för mig själv. Är väldigt rädd för arga människor och har stor konflikträdsla. Vågar aldrig säga min åsikt, utgår ifrån att ingen ändå bryr sig. Låter folk behandla mig illa och gå över gränsen för att jag inte tror mig vara värd bättre än så.

Gifte mig med en man som var lika vidrig som min styvfar. När han började behandla barnen illa röt jag dock ifrån och slängde ut honom. Ingen ska någonsin behandla mina barn lika illa som min mamma lät min styvfar behandla mig medan hon stod och såg på som ett mähä. Över min döda kropp!

Så mitt råd är att lämna så fort du kan. Och säg ifrån rejält när han behandlar barnen illa så de inte tror att du tolererar beteendet och står bakom det. Hoppas du hittar en bostad inom kort och att pappan inte vill ha barnen mer än vh så de får möjlighet att läkas. Ta dem till en psykolog också så de får prata av sig och höra av en annan vuxen att det de utsätts för inte är acceptabelt och att det inte är deras fel.

Svar på tråden Ni som vuxit upp med en aggressiv förälder