Inlägg från: Anonym (kvinnojour) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinnojour)

Ni som vuxit upp med en aggressiv förälder

Anonym (Hjälp) skrev 2019-08-02 19:23:36 följande:

Som rubriken lyder: ni som vuxit upp i ett hem med en aggressiv förälder, hur har det påverkat er?

Mina barns far har under åren blivit surare, grinigare och mindre kompromissvillig. Detta leder till flera vredesutbrott per dag och särskilt mot vår 10-åring. Han skriker, säger olämpliga saker och hotar.

Jag tycker att han går över alla gränser och har försökt prata med honom, men han skriker bara åt mig och kallar mig öknamn. Jag har bett honom flytta, men han fnyser bara.

Mitt worst case scenario är att det tar 1-2 år att hitta annat boende (Stockholm). Vilken skada hinner mina barn ta under tiden?

kontakta kvinnojour och ställ dig i bostadskö. 

en kvinnojour kan ibland hjälpa till med tillfälligt boende samt instrument för att hantera relationer där psykisk misshandel pågår som du är utsatt för. samt även ge hjälp och strategier för att hantera barnens svårigheter i en sådan relation.

står du i bostadsköer kan man ibland söka på rivningskontrakt där botiden är 6 månader till 12 månader. då får man ändå behålla ködagarna. dessa objekt brukar vara av systemet "först till kvarn", dvs inte alltid avhängigt antal ködagar.

dvs det finns mycket lösningar att fixa till sig en lgh snabbare i Sthlm om man ger sig fan på det.

tror tyvärr att barnen redan tar skada och att du ska undersöka hur du så snabbt som möjligt kan ta dig därifrån. 

Läs även denna:
    www.familjeliv.se/forum/thread/79757464-min-man-har-sadana-humor-svangningardet-ar-som-en-bergodalbanadet-staller-till-detsa-det-blir-svart-pa-alla-satt-och-forstor/6
Svar på tråden Ni som vuxit upp med en aggressiv förälder