Lever jag med en psykopat?
Jag är gift med min gubbe och igår var det vår bröllopsdag.
Men jag har börjat mer och mer fundera på om jag lever farligt.
Vi har 4 barn ihop,
Jag vill lämna honom, men det är ett av våra barn som hindrar mig,
Hon är 13 år och har grav utvecklingsstörning och fick diagnos dec -18 efter över 10 års utredande. Rett syndrom.
Anledning att jag vill lämna är hans beteende han har mot mig.
Han kan vara så snäll och gullig och bry sig jätte mkt om mig till att bli världens elakaste människa,
Han har kallat mig alla möjliga saker, några att nämna, hora, slampa, fitta, satmara, kärringjävel etc.
han hotar mig ofta med han funderar på lämna mig om jag inte genomför saker för honom, tex avsugning, gomskott, ansiktsprut eller analsex.
Han kan vara elak i veckor om jag inte ger mig och går med på saker jag inte vill.
Han kan vara så otroligt nedlåtande mot både mig och mina barn förutom barnet med grav funktionsnedsättning.
Han hotar till och från att han vill klappa till mig när jag går emot honom, speciellt när jag tycker han är elak mot barnen...
Det senaste händelsen var i tisdags då han helt plötsligt bestämde sig för att leka gud, genom att spruta i mig när vi hade sex fast jag sade nej, då jag har kort cykel så är risken stor att jag kan bli gravid. Om jag blir det så har han hotat att han kommer ställa sig framför en bil. Han har redan tvingat mig en gång förut att göra abort så för mig är abort ett stort nej. Även om jag går på en massa mediciner som bromsmedicin mot ms, antidepressiva, så kommer jag ändå inte genomgå abort igen, för första gången var för hemskt. Då gjorde jag det totalt mot min vilja.
Jag är 35 år och jag skapade för ett par dagar sedan en annan tråd här anonymt men jag insåg att flertal människor såg varningssignaler, så det jag försöker nå med detta inlägg är att jag behöver råd och tips hur jag ska gå tillväga?
Rent ekonomiskt har jag höga skulder, så det blir tufft att vara ensamstående, jag har inga assistenter till min dotter utan jag är själv assistenten.
Jag har flertal ggr varit nära att ta mitt liv på riktigt, mina hot är nämligen inte tomma då jag går på antidepressiva och är inskriven på wemind.
Denna psykiska instabilitet har framkommit genom åren... vet inte om det är min man som skadat mitt psyke med så mkt elaka meningar, uttalanden. Ord han säger, allt låter väldigt ofta nedlåtande ifrån honom.
Finns så mkt mer bakom denna historia.
Är han en psykopat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-04 10:26
www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/79795240-hur-stor-risk-ar-det-att-bli-gravid-vid-35-ars-aldern