• Anonym (J)

Lever jag med en psykopat?

Huruvida han kan klassas som psykopat eller ej är irrelevant. Han utsätter dig för psykisk misshandel och du behöver ta dig bort från honom. Kontakta en kvinnojour!

• Anonym (J)
    Orchido84 skrev 2019-08-03 15:52:44 följande:
    Ja jag vet, har försökt och lösa mina problem men samtidigt är jag så rädd att lämna honom då han hotat med att ta livet av sig om jag går. Inget äktenskapsförord eller äger lgh tillsammans utan baea hyreslägenhet. Nej, vi har assistans så jag jobbar som hennes assistent. Så vi får inte avlastning.

Att hota med självmord är en "klassiker" i sammanhanget. Här finns lite läsning om hur människor som han fungerar: www.varningstecken.n.nu/misshandlaren www.varningstecken.n.nu/separation www.varningstecken.n.nu/om-du-kanner-igen-dig
    Orchido84 skrev 2019-08-03 15:53:45 följande:
    Har tänkt på kontakta dem flertal ggr men jag vågar inte då barnen kommer kanske bli så ledsna och besvikna/ även om han är elak.

Stora förändringar är alltid jobbiga och barnen kommer nog att reagera på alla möjliga vis. Men i förlängningen är det till det bättre. De blir inte lyckliga av att du fortsätter att ta skit från deras pappa. Stannar du kommer de att växa upp med en väldigt skev bild av hur parförhållanden ska se ut.
Svar på tråden Lever jag med en psykopat?