Omedicinerad adhd som vuxen?
Jag mår inte bra av adhd-medicinen. Blir slö, tråkig och deppig. Detta både på concerta och ritalin.
Min man säger att jag inte behöver ta den om jag inte mår bra av den, men doktorn, många bekanta och arbetsgivaren tycker att den är absolut nödvändig för mig.
Jag är tydligen "jobbig". Det är jag stundtals det förstår jag med, barnslig, överenergisk osv. men jag är som en zombie utan den. Så jag får välja på zombie eller duracellkanin. Jag vill hellre vara en duracellkanin. När jag är en duracellkanin har jag energi till att träna, jobba och vara aktiv. Jag kan dessutom äta precis vad jag vill och ändå vara smal. Det kan jag inte med medicinen, går upp i vikt fort, måste tänka på vad jag äter osv.
Jag får inte utbrott, eller har temperament om något är humöret sämre på medicinen, men jag är "jobbig" ändå tydligen. Pratar för mycket och är inte still. Drar igång olika grejer utan att avsluta dem osv. Min man tycker att jag är rolig, men det tycker kanske inte andra och jag mår bra utan. Jag vet inte hur jag skall göra?
Kan man få sparken för att man inte tar medicin?