• Anonym (Huawei)

Hur dölja blockerade samtal Huawei.

Jag har varit i en destruktiv relation i över 7 år. Det handlar om både våld och otrohet.

Jag försöker lämna personen, men har en ny mobil och skulle vilja kunna även dölja för mig själv att personen ringer och smsar, förutom att bara blockera personen.

Problemet är att om jag kan se att det kommer in meddelanden så är det svårt för mig att inte läsa dem förr eller senare, och då lyckas jag inte bryta då jag påverkas för mycket av det personen skriver.

På iPhone gick det bra att göra detta, men går det ens på Huawei?

• Svar på tråden Hur dölja blockerade samtal Huawei.
  • IceKitten

Jag tror inte att det går på Huawei, däremot finns det diverse appar som det borde gå på. Smsen finns ju i appen då men du kan välja om du vill ha en notis när du får ett sms eller ej.

Sök bara på block call så dyker det upp en massa appar i Google play.

Jag har varit där du är, det blir bättre.

Lycka till!

• Anonym (Huawei)
    IceKitten skrev 2019-08-03 16:26:05 följande:

Jag tror inte att det går på Huawei, däremot finns det diverse appar som det borde gå på. Smsen finns ju i appen då men du kan välja om du vill ha en notis när du får ett sms eller ej.

Sök bara på block call så dyker det upp en massa appar i Google play.

Jag har varit där du är, det blir bättre.

Lycka till!

Tack

Det är verkligen skitjobbigt. Känner mig ensam.
  • IceKitten
    Anonym (Huawei) skrev 2019-08-04 11:07:22 följande:

Tack

Det är verkligen skitjobbigt. Känner mig ensam.

Jag vet, men det kommer en dag när du inser att du inte längre spänner sig varje gång telefonen ringer och du kan slappna av och bara ha roligt med folk igen. Och den dagen är absolut underbar.

Klyschigt, men det blir bättre. Jag lovar.
  • Anonym (Huawei)
    IceKitten skrev 2019-08-04 11:15:01 följande:

Jag vet, men det kommer en dag när du inser att du inte längre spänner sig varje gång telefonen ringer och du kan slappna av och bara ha roligt med folk igen. Och den dagen är absolut underbar.

Klyschigt, men det blir bättre. Jag lovar.

Hur lång tid tog det för dig?
  • IceKitten
    Anonym (Huawei) skrev 2019-08-04 16:32:32 följande:

Hur lång tid tog det för dig?

Well... Jag tillät honom att ringa/smsa osv ungefär 1-2 år efter uppbrottet. Den tiden var hemsk och jag mådde snarare sämre hela tiden.

Sedan blockerade jag honom på alla sociala medier och i telefonen och därefter började jag långsamt märka en skillnad... Efter ungefär 1 år oroande jag mig inte längre för att stöta på honom i stan eller avskydd ljudet av min mobil längre.

Men jag ska erkänna, det är snart 10 år sedan och jag undviker fortfarande vissa platser som jag vet att han brukade gilla.
  • Anonym (Huawei)
    IceKitten skrev 2019-08-04 17:06:38 följande:

Well... Jag tillät honom att ringa/smsa osv ungefär 1-2 år efter uppbrottet. Den tiden var hemsk och jag mådde snarare sämre hela tiden.

Sedan blockerade jag honom på alla sociala medier och i telefonen och därefter började jag långsamt märka en skillnad... Efter ungefär 1 år oroande jag mig inte längre för att stöta på honom i stan eller avskydd ljudet av min mobil längre.

Men jag ska erkänna, det är snart 10 år sedan och jag undviker fortfarande vissa platser som jag vet att han brukade gilla.

Förstår precis,

Jag bröt i nästan ett år med honom, men jag träffade honom av en slump och trodde han mådde bättre och hade gått i terapi osv

Jag mådde dåligt hela det året, men min självkänsla blev ju bättre redan efter 5-6 månader.
Svar på tråden Hur dölja blockerade samtal Huawei.