Hon snodde mitt svampställe!!
Kanske låter detta som ett väldigt fånigt problem!
Men för lite drygt ett år sedan fick jag en ny kollega. Hon var nyinflyttad i min stad och kände ingen här. Hon berättade att hon tyckte om att plocka svamp men kände ju inte till skogarna här! Jag har ett jättebra svampställe som jag under alla år verkar ha varit ensam om att hitta till. Jag har inte avslöjat det för någon. Jag ville vara snäll vid min nya kollega som verkade lite ensam och tog med henne till svampstället förra året. Vi plockade och hade trevligt! Jag hade tänkt fråga henne även i år om vi skulle åka dit tillsammans. Men när jag tog upp det med henne så säger hon att hon har redan varit där och hittat massor med svamp!! Jag blev jätteförvånad och besviken, men hon verkade inte tycka att det var något konstigt! Vet ju att jag inte på något vis "äger" stället, men hon visste att hon är den enda som jag avslöjat det för just för att jag ville ha det ifred. Hade gärna åkt dit med henne igen och DELAT det med henne, men nu har hon alltså varit där och tagit allt själv! Tycker att det var jäkligt fräckt gjort!