• Anonym (Fisk)

Hon snodde mitt svampställe!!

Kanske låter detta som ett väldigt fånigt problem!

Men för lite drygt ett år sedan fick jag en ny kollega. Hon var nyinflyttad i min stad och kände ingen här. Hon berättade att hon tyckte om att plocka svamp men kände ju inte till skogarna här! Jag har ett jättebra svampställe som jag under alla år verkar ha varit ensam om att hitta till. Jag har inte avslöjat det för någon. Jag ville vara snäll vid min nya kollega som verkade lite ensam och tog med henne till svampstället förra året. Vi plockade och hade trevligt! Jag hade tänkt fråga henne även i år om vi skulle åka dit tillsammans. Men när jag tog upp det med henne så säger hon att hon har redan varit där och hittat massor med svamp!! Jag blev jätteförvånad och besviken, men hon verkade inte tycka att det var något konstigt! Vet ju att jag inte på något vis "äger" stället, men hon visste att hon är den enda som jag avslöjat det för just för att jag ville ha det ifred. Hade gärna åkt dit med henne igen och DELAT det med henne, men nu har hon alltså varit där och tagit allt själv! Tycker att det var jäkligt fräckt gjort!

• Svar på tråden Hon snodde mitt svampställe!!
  • Oktobertjej

Dum du är som visade henne om du inte vill ha konkurrens. Hon trodde nog att du var okej med att hon plockade där eftersom du visade henne stället.

• Anonym (Fräckt)

Japp, det är jävligt fräckt. Har själv råkat ut för detta. Nu berättar jag inte för någon om mina svampställen. Tycker gott att du kan pika henne lite, om det här med svampplockning kommer upp framöver. Typ säga lite skämtsamt ?Ja dig kan man ju inte avslöja svampställen för, för då finns det inget kvar till en själv. Skoja bara, men vii kanske kan åka dit tillsammans nästa gång, så att båda får möjlighet att plocka?? Det kanske får henne att tänka till lite.

• Anonym (Fräckt)
    Oktobertjej skrev 2019-08-03 23:31:27 följande:

Dum du är som visade henne om du inte vill ha konkurrens. Hon trodde nog att du var okej med att hon plockade där eftersom du visade henne stället.

Det är ju inte dumt, det är sjysst. Det är svamptjuven som är dum. Man kan bara inte tro att den man berättar för ska vara så egoistisk helt enkelt.
  • Anonym (Plopp)

Ja det var verkligen lusfräckt.

• Anonym (tjuven)

Ge henne smeknamnet tjuven.

• Anonym (I)

Vilken obehaglig och opålitlig människa. Slösa inte mer tid på svamptjuven.

• Anonym (Hej)

Hört talas om allemansrätten?
    Sluta tjura, svampen tillhör den som plockar den.

• Anonym (I)
    Anonym (Hej) skrev 2019-08-04 00:01:50 följande:

Hört talas om allemansrätten?

Sluta tjura, svampen tillhör den som plockar den.

Har du hört talas om lojalitet , vänskap osv?

Bara för att någonting är inte brottsligt betyder inte att det är trevligt beteende.
Svar på tråden Hon snodde mitt svampställe!!