• tugidaq

    Urinvägsinfektion. Vad hade ni för symtom?

    Hej!

    Ni som haft uvi som gravida vad har ni haft för symtom? Jag har haft ont i nedre delen av magen ett par dagar nu och börjar fundera på om det kan vara uvi. Osäker bara för det kan ju lika gärna vara mina tarmar som spökar (Har mycket magproblem sen innan) eller ligamenten som gör ont. Är i v 17.

  • Svar på tråden Urinvägsinfektion. Vad hade ni för symtom?
  • Nonym

    Hade inga symtom alls utom förvärkar och illaluktande kiss (luktade typ kattmat) annars när jag har uvi så har jag och feber även när det är så lindrigt så det inte ger utslag på sticka utan måste skickas på odling..

  • Nonym

    Hade inga symtom alls utom förvärkar och illaluktande kiss (luktade typ kattmat) annars när jag har uvi så har jag JÄTTEONT och feber även när det är så lindrigt så det inte ger utslag på sticka utan måste skickas på odling..

    Skulle det stå..

  • Ebo88

    Svåra och onda sammandragningar som ledde till för tidig födsel.

    Men jag visste inte att det var uvi som påverkade, det visade sig efter via urinodling och vaginala prover

  • LaFontaine

    Jag var kissnödig i princip hela tiden och hade ont över äggstockar och, vad det kändes som, runt urinblåsan när jag var kissnödig.

  • tugidaq
    Ebo88 skrev 2019-08-04 17:25:54 följande:

    Svåra och onda sammandragningar som ledde till för tidig födsel.

    Men jag visste inte att det var uvi som påverkade, det visade sig efter via urinodling och vaginala prover


    Hur länge gick du med det? Viken vecka födde du i sen?
  • tugidaq
    LaFontaine skrev 2019-08-04 18:22:49 följande:

    Jag var kissnödig i princip hela tiden och hade ont över äggstockar och, vad det kändes som, runt urinblåsan när jag var kissnödig.


    Jag har ont i det området men är lika kissnödig som vanligt:/ ringer mm barnmorska eller vårdcentral?
  • LaFontaine
    tugidaq skrev 2019-08-04 21:14:39 följande:

    Jag har ont i det området men är lika kissnödig som vanligt:/ ringer mm barnmorska eller vårdcentral?


    Börja med barnmorskan tycker jag.
  • Ebo88
    tugidaq skrev 2019-08-04 21:13:44 följande:

    Hur länge gick du med det? Viken vecka födde du i sen?


    Jag vet inte. Jag började få sammandragningar i v.15 och dom blev värre och värre. I v.22+5 så sökte jag vård hos bm för att eventuellt få lämna urinodling. Trotts att jag sa att jag hade väldigt ont så viftade hon bort min oro. Jag födde min son i v.24+5. Jag tror jag hade det hela tiden.

    Vissa läkare misstänker försvagad livmoderhals då jag har hjärtformad livmoder men jag är helt övertygad om (oavsett försvagad livmoderhals eller ej) så gjorde GBS (uvi) så att jag födde för tidigt pga den triggade igång sammandragningarna. Andra läkare håller med mig om det.

    Andra graviditeten dog vår flicka i magen då hon blev smittad av just den infektionen. På något sätt tog sig den in till henne.
  • tugidaq
    Ebo88 skrev 2019-08-04 21:25:18 följande:

    Jag vet inte. Jag började få sammandragningar i v.15 och dom blev värre och värre. I v.22+5 så sökte jag vård hos bm för att eventuellt få lämna urinodling. Trotts att jag sa att jag hade väldigt ont så viftade hon bort min oro. Jag födde min son i v.24+5. Jag tror jag hade det hela tiden.

    Vissa läkare misstänker försvagad livmoderhals då jag har hjärtformad livmoder men jag är helt övertygad om (oavsett försvagad livmoderhals eller ej) så gjorde GBS (uvi) så att jag födde för tidigt pga den triggade igång sammandragningarna. Andra läkare håller med mig om det.

    Andra graviditeten dog vår flicka i magen då hon blev smittad av just den infektionen. På något sätt tog sig den in till henne.


    Jag beklagar :( så dåligt när de inte lyssnar och förstår ens oro.
  • tugidaq
    Ebo88 skrev 2019-08-04 21:25:18 följande:

    Jag vet inte. Jag började få sammandragningar i v.15 och dom blev värre och värre. I v.22+5 så sökte jag vård hos bm för att eventuellt få lämna urinodling. Trotts att jag sa att jag hade väldigt ont så viftade hon bort min oro. Jag födde min son i v.24+5. Jag tror jag hade det hela tiden.

    Vissa läkare misstänker försvagad livmoderhals då jag har hjärtformad livmoder men jag är helt övertygad om (oavsett försvagad livmoderhals eller ej) så gjorde GBS (uvi) så att jag födde för tidigt pga den triggade igång sammandragningarna. Andra läkare håller med mig om det.

    Andra graviditeten dog vår flicka i magen då hon blev smittad av just den infektionen. På något sätt tog sig den in till henne.


    Jag beklagar :( så dåligt när de inte lyssnar och förstår ens oro.
  • tugidaq
    Ebo88 skrev 2019-08-04 21:25:18 följande:

    Jag vet inte. Jag började få sammandragningar i v.15 och dom blev värre och värre. I v.22+5 så sökte jag vård hos bm för att eventuellt få lämna urinodling. Trotts att jag sa att jag hade väldigt ont så viftade hon bort min oro. Jag födde min son i v.24+5. Jag tror jag hade det hela tiden.

    Vissa läkare misstänker försvagad livmoderhals då jag har hjärtformad livmoder men jag är helt övertygad om (oavsett försvagad livmoderhals eller ej) så gjorde GBS (uvi) så att jag födde för tidigt pga den triggade igång sammandragningarna. Andra läkare håller med mig om det.

    Andra graviditeten dog vår flicka i magen då hon blev smittad av just den infektionen. På något sätt tog sig den in till henne.


    Jag beklagar :( så dåligt när de inte lyssnar och förstår ens oro.
Svar på tråden Urinvägsinfektion. Vad hade ni för symtom?