• Anonym (Frå)

Killar som man inte förstår sig på...

Dejtade för ett tag sen en kille som verkade väldigt intresserad utav mig. Skrev till varandra varje dag och vi sågs varje vecka när det passade oss båda. Höll på ca 1,5 mån. Sen bara från ingenstans så slutade han höra av sig. Fattar absolut ingenting.

En annan kille som jag lärde känna när jag var tonåring har man haft kontakt med till och från i alla dessa år. Ibland kan vi höras ofta en period för att han sedan försvinner ett tag och sen kan han helt plötsligt antingen ringa eller smsa. Var gång blir man lika förvånad och glad.

Den tredje har jag känt i 5 år och han har man alltid haft en Crush för. Var gång vi ses så blir jag alltid så nervös trots att det borde vara över för länge sedan. Han vill inte ha ett förhållande men han kan vara så gullig och fin mot mig de gånger vi ses. Ibland säger han saker som får en att undra om han kanske innerst inne känner mer för mig än vad han säger.

Minns att han sa en gång att jag inte säger vad jag tycker om honom, att jag inte säger nåt. Varför ska jag ens säga nåt sådant om han ändå inte vill ha mig på det sättet??

Enklast hade ju varit om han säger som det är rätt ut om det är nåt...

Med andra ord så är en del svåra att förstå sig på. Går inte riktigt att lita på någon. De som påstår sig vilja nåt med en slutar bara höra av dig och de som säger sig inte vilja nåt är kvar.

• Svar på tråden Killar som man inte förstår sig på...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Frå) skrev 2019-08-04 13:29:30 följande:

Dejtade för ett tag sen en kille som verkade väldigt intresserad utav mig. Skrev till varandra varje dag och vi sågs varje vecka när det passade oss båda. Höll på ca 1,5 mån. Sen bara från ingenstans så slutade han höra av sig. Fattar absolut ingenting.

En annan kille som jag lärde känna när jag var tonåring har man haft kontakt med till och från i alla dessa år. Ibland kan vi höras ofta en period för att han sedan försvinner ett tag och sen kan han helt plötsligt antingen ringa eller smsa. Var gång blir man lika förvånad och glad.

Den tredje har jag känt i 5 år och han har man alltid haft en Crush för. Var gång vi ses så blir jag alltid så nervös trots att det borde vara över för länge sedan. Han vill inte ha ett förhållande men han kan vara så gullig och fin mot mig de gånger vi ses. Ibland säger han saker som får en att undra om han kanske innerst inne känner mer för mig än vad han säger.

Minns att han sa en gång att jag inte säger vad jag tycker om honom, att jag inte säger nåt. Varför ska jag ens säga nåt sådant om han ändå inte vill ha mig på det sättet??

Med andra ord så är en del svåra att förstå sig på. Går inte riktigt att lita på någon. De som påstår sig vilja nåt med en slutar bara höra av dig och de som säger sig inte vilja nåt är kvar.

Kille 1: Tappade intresset för dig
    Kille 2: Verkar som en bra kompis
    Kille 3: Kan mycket väl vara kär i dig och undrar varför DU inte säger nåt fast han till o med sagt att han vill veta. Där är det du själv som sätter käppar för att ni inte ska gå nånvart

Killar som försvinner har tappat intresset. Killar som stannar tänker att ni borde kunna vara vänner trots allt.

Slutsats: Folk säger inte alltid vad de tycker och tänker. Andra är inte tankeläsare. Vill man nåt får man själv se till att det händer.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frå) skrev 2019-08-04 13:29:30 följande:

Hej!
    Jag vet inte om jag vågar säga att killar som helt plötsligt slutar höra av sig tappar sitt intresse. Visserligen kan det vara så, men vissa kanske också vill gärna kolla om du själv hör av dig och/eller om de upplever att det är alltid de som hör av sig och inbillar sig att du inte kommer skriva/har något intresse egentligen och då väljer de vara tysta ett tag.

Prova att själv höra av dig? Vad händer då?

Ring och säg att du vill ses m.m?

Har du gjort det? Vad blev det för resultat, fortsatte de höra av sig? Hör av dig du lite då och då.
  • Anonym (Frå)
    Anonym (Man) skrev 2019-08-04 15:47:33 följande:

Hej!

Jag vet inte om jag vågar säga att killar som helt plötsligt slutar höra av sig tappar sitt intresse. Visserligen kan det vara så, men vissa kanske också vill gärna kolla om du själv hör av dig och/eller om de upplever att det är alltid de som hör av sig och inbillar sig att du inte kommer skriva/har något intresse egentligen och då väljer de vara tysta ett tag.

Prova att själv höra av dig? Vad händer då?

Ring och säg att du vill ses m.m?

Har du gjort det? Vad blev det för resultat, fortsatte de höra av sig? Hör av dig du lite då och då.

Kan ju säkert vara så många gånger.

Men jag har hört av mig till denna kille och inget svar tillbaka. Inte ett ord från honom. Så tror tyvärr att det är tappat intresse eller annat från hans sida..
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frå) skrev 2019-08-04 18:59:16 följande:
    Kan ju säkert vara så många gånger.

Men jag har hört av mig till denna kille och inget svar tillbaka. Inte ett ord från honom. Så tror tyvärr att det är tappat intresse eller annat från hans sida..

Okej, eftersom att du nu skrev att du hört av dig och han inte skriver någonting tillbaks låter det som tappat intresse, men kan likväl handla om någonting annat.

Har du någon nära vän som du kan vända dig till som du kan få bekräftelse om hurdan du är emot killar. Du kanske skrämmer iväg de efter ett tag, utstrålar falskhet eller för mycket kallprat. Ibland kan man råka kallprata för att man är mer desperat av att ha någon konversation och många gånger är sådant tråkigt konversation. Speciellt om man vill lära känna personen och så blir det så stelt.

Det kan i alla fall få mig att tappa intresse efter tag. Visserligen kan jag ge personen en chans, men blir det väl för mycket så kan jag tappa intresse.

En annan sak som ibland kan få folk att backa undan. Är om man råkar vara för öppen för sina vänner att man är ''På G'' med någon och/eller gillar någon väldigt, väldigt mycket och den vännen eller kompisarna kan inte hålla igen sin mun och vänder sig till killen för att fråga om vad han tycker om deras tjejkompis som verkar ha crush på honom.

Även det kan få en kille att backa undan.

Sedan kan jag förstå att det kanske är svårt att vara tyst om den man är förälskad i. Det var bara en teori.

Det där om kallprat och sistnämnda kommer ifrån personlig erfarenhet.

Jag träffade en kvinna på en fest som jag skojade med och slutligen pratade i den stilen för att lära känna varandra bättre. Samtal med henne blev ganska stelt. Hon kallpratade och samtalet med henne blev rätt stelt. Jag bestämde mig för att istället dra till mig och lägga mig. Det slutade i princip med att det vore kul att ses igen för fika.

Hon fann tydligen ett intresse för mig och slutet av festen pratade hon detta med vår gemensamma tjejkompis.
    Jag hade gärna velat träffa henne då och då. Vi kanske hade kunnat bli kompisar. Men efter att min tjejkompis kom fram till mig och bekräftade en massa vad hon känner för mig så känner jag att jag inte ens vill lägga till henne på sociala medier, jag vill inte ha någon kontakt alls med henne.

Det är inte så att jag blev skrämd. Det handlar om att hon känner saker för mig och jag känner ingenting för henne. Om vi fikar, så kanske hon bara får falska förhoppningar. Kallprat med henne gjorde det hela ännu mer att jag känner att det  ändå skulle bli tråkigt. Men jag förstår nu varför hon var stel. Nervositet.

Kort sagt: Prata endast med dina tjejkompisar som du litar på. Be de inte göra några ärenden för dig så som att prata överdrivet gott om dig eller någonting sådant.

Det gjorde vår gemensamma kompis. DET var så uppenbart med allting och det kändes bara jobbigt. Hon försökte verkligen få till en dejt mellan henne och mig. Utan om du vill ha någonting, gör det själv och be dina kompisar inte säga någonting förs ni faktiskt är riktigt på gång med varandra eller är tillsammans.

Nu kan jag inte prata om alla män. Jag pratar främst om personlig erfarenhet och vad jag själv känner.

Inlägget vart lång och mest troligt med mycket stav och grammatikfel. Men hoppas du förstår!

Svar på tråden Killar som man inte förstår sig på...