Blod i avföring
Hej, har haft återkommande blod i avföring sen flera år tillbaka. Har aldrig riktigt varit orolig då jag tror att det oftast har varit hemorrojder, men jag är osäker, har haft lite klåda vid ändtarmsöppningen förut. Sen har jag alltid blod i avföring i samband med mens (men det ska vara vanligt?). Blev mest nojig idag då jag gått på toa 3-4 ggr idag o det varit rikligt med blod samtliga toabesök (tycker jag då). Vill inte kontakt sjukvården för småsaker o bli dumförklarad. Jag har försökt googla mig till info, men inte hittat svar på det jag undrar över. Om det är hemorrojder jag har - har man alltid tydliga symtom o kan hemorrojder vara återkommande typ varje/varannan månad? Det var flera år sedan jag hade klåda runt analen, men blöder ändå klarrött blod (är separerat från avföringen), har eg inga besvär av bara att man blir nojig av allt blod. Utöver dom blödningarna så blöder jag ytterligare ngr ggr i samband med mensen, mörkrött blod i själva avföringen. Någon som känner igen sig o kan dela med sig av sina erfarenheter?
(jag rör på mig, äter bra, käkar ppiller)