• Anonym (?)

Män, hur beter ni er när ni är attraherade?

När ni är attraherade men inte direkt vill vara öppna med det men det kanske inte helt går att dölja. Vad är det ni gör och/eller säger som kan avslöja er? T.ex. ögonkontakt, kroppsspråk, olika sorters kommunikation etc.

• Svar på tråden Män, hur beter ni er när ni är attraherade?
  • Anonym (?)
    Anonym (Aviator) skrev 2019-08-06 10:51:04 följande:

Sånt här ska väl kvinnor kunna?

Det är ju män som är kassa på att läsa signaler.

Tydligen inte. Vi kan tro att någon är attraherad men man kan ha fel.
  • Anonym (Grabben bredvid)
    Anonym (?) skrev 2019-08-06 10:37:22 följande:
    Anledningen att jag frågar är därför att jag var säker på att en man var/är attraherad av mig men jag har nu fått reda på att han har partner (genom hörsägen). Lång ögonkontakt tillsammans med leende, blickar, rodnad m.m.
    Jaha, och? Får man inte va sugen på någon annan än den man har ett förhållande med? Klart man flörtar lite men det behöver ju itne led atill någonting alls. Du känns väldigt oerfaren och oskyldig.
  • Anonym (Aviator)
    Anonym (?) skrev 2019-08-06 10:56:39 följande:
    Tydligen inte. Vi kan tro att någon är attraherad men man kan ha fel.
    Ja, män har fel i större utsträckning. Vad har du kallats när du haft fel om attraktion?
  • Anonym (?)
    Anonym (Grabben bredvid) skrev 2019-08-06 11:01:13 följande:

Jaha, och? Får man inte va sugen på någon annan än den man har ett förhållande med? Klart man flörtar lite men det behöver ju itne led atill någonting alls. Du känns väldigt oerfaren och oskyldig.

Jag hade personligen inte gjort så eftersom man inte vill uppmuntra den andre. Om jag tror någon är intresserad av mig men jag inte är det, då sitter jag väl knappast och ger lång ögonkontakt och ler, alltså sitter och studerar den andra, som ögongodis. Men det var väl lite det jag ville komma till också, att attraktion inte alltid går att dölja.
  • Smecker
    Anonym (?) skrev 2019-08-06 10:12:45 följande:

Fast det är väl inte alltid man kan vara öppen med det..

Jag tänkte mer på undermedvetna tecken man kan ge ifrån sig när man är attraherad, som man kanske inte själv tänker på.

Varför kan man inte det?

Ah, du menar hur man ser ifall killen ljuger för sig själv? Det är inte så svårt. Kolla ifall han tittar åt ditt håll, eller andas i ungefär din riktning. Kliar han sig i nacken, på hakan eller bakom örat så är saken klar, du har halva inne. Precis på samma sätt som en kille ser om en tjej är undermedvetet intresserad. Eller bara allmänt trevlig.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Grabben bredvid)
    Anonym (?) skrev 2019-08-06 11:21:33 följande:
    Jag hade personligen inte gjort så eftersom man inte vill uppmuntra den andre. Om jag tror någon är intresserad av mig men jag inte är det, då sitter jag väl knappast och ger lång ögonkontakt och ler, alltså sitter och studerar den andra, som ögongodis. Men det var väl lite det jag ville komma till också, att attraktion inte alltid går att dölja.
    Låter ju inte som om någon försöker dölja något direkt.
  • Anonym (Aviator)
    Smecker skrev 2019-08-06 12:09:31 följande:
    . Precis på samma sätt som en kille ser om en tjej är undermedvetet intresserad. Eller bara allmänt trevlig.
    Ja, för sånt är män jättebra på. En kvinna är glad och trevlig, och mannen tror alltid att kvinnan är intresserad. Män är korkade.
    Kvinnor däremot, kan avgöra och skilja på det här.
  • Smecker
    Anonym (Aviator) skrev 2019-08-06 12:28:35 följande:

Ja, för sånt är män jättebra på. En kvinna är glad och trevlig, och mannen tror alltid att kvinnan är intresserad. Män är korkade.

Kvinnor däremot, kan avgöra och skilja på det här.

Precis, precis. Därav TS frågeställning.

Nej, kvinnor är inte ett endaste dugg bättre på den fronten.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Aviator)
    Smecker skrev 2019-08-06 12:49:13 följande:
    Precis, precis. Därav TS frågeställning.

Nej, kvinnor är inte ett endaste dugg bättre på den fronten.
    Man skulle kunna tro att de är det. När man läser i många trådar här.
  • Anonym (?)
    Anonym (Grabben bredvid) skrev 2019-08-06 12:24:22 följande:

Låter ju inte som om någon försöker dölja något direkt.

Precis, men varför inte försöka dölja när man har flickvän? Att han hade flickvän kom fram senare, men inte genom honom. Jag lyckades t.o.m. få med honom ut på en öl innan jag visste. Nu efteråt skäms jag när jag vet hur det ligger till, eller tror jag vet hur det ligger till i alla fall.
Svar på tråden Män, hur beter ni er när ni är attraherade?