Falsk socanmälan
Ja. Många inom socialtjänsten är säkert kompetenta men långt ifrån alla. Vi hade tyvärr otur och blev utsatta för två av de inkompetenta med tvivelaktig moral.
De orsakade mig ptsd som jag än idag kan få en släng av vid vissa tillfällen. De ljög, hittade på, gick till grova personangrepp och massa mer. Det blev så illa så att jag och mina barn fick fly utomlands under en period medan sambon stannade kvar här och med hjälp av vår bvc-sköterska så fick vi dem sedan sparkade, eller omplacerad som det så fint heter. Tack och lov så hade vi en underbar och kompetent Bvc-sköterska utan henne så hade det kunnat gå riktigt illa för vår familj.
Jag försöker att tänka att det ändå förde något gott med sig. Vi räddade antagligen många familjer och barn från två individer som hade kunnat orsaka så otroligt mycket skada för så otroligt många familjer. Men de stal mycket tid från mina barn och från oss föräldrar som vi hellre hade lagt på att njuta av våra barn under småbarnsåren. Under nästan ett års tid så bestod vår äldstes kvällsrutin av att jag satt bredvid hans säng och gav honom nappflaskan och berättade för honom att han var bäst med tårarna rinnande ned för kinderna.