Anonym (Inte alla är kompetenta) skrev 2019-08-09 15:00:21 följande:
Jag får lite känslan av att du själv jobbar inom socialtjänsten och blir kränkt å dina kollegors vägnar för att någon vågar kritisera erat viktiga arbete, kompetens och moral. Notera gärna att jag aldrig skrivit att alla inom socialtjänsten är som de två vår familj blev utsatta för.
Du har redan bestämt dig för att göra ditt bästa för att försöka få mig att framstå som något helt annat än den jag är.
Du använder formuleringar som hysterisk, böla, "jag har en känsla av att det var en befogad anmälan" osv. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om vad din känsla säger om mitt inlägg, den kanske till och med säger mer om dig än om mig. Oavsett så känner inte jag att jag har någon möjlighet att förändra din känsla med några inlägg på ett forum ens om jag velat.
Så för att förtydliga. Det var inget hysteriskt bölande, för att välja din formulering, utan tysta tårar som rann ner för mina kinder medan jag strök hans kind och berättade för honom att jag älskade honom och tyckte han var bäst. Han går nu i skolan och pratar om att han vill läsa på matematik Universitetet och verkar både psykiskt och fysiskt stabil så den skada han i ditt tycke borde ha fått pga mina tårar har vi inte sett skymten av.
Du verkar också vilja få det att framstå som att jag vore någon slags instabil människa redan innan de dök upp. Lite kort kan sägas att PTSD kan drabba vem som helst som blir utsatt för en traumatisk händelse där man känner att man är hjälplös och står inför en stor fara som man inte har någon möjlighet att fly ifrån. Vill du ha mer information om PTSD så får du leta fram det själv.
Så pass många år nu har gått så att alla papper har raderats nu, så säger regelverket så det får jag trotts allt hoppas på att socialtjänsten efterlever, så nu har vi börjat känna oss trygga igen. Vi har fått ytterligare ett nytillskott i familjen och kommer numera att ägna oss åt att vara lyckliga tillsammans. Därför kommer detta att bli mitt sista inlägg i tråden. Jag vill inte riva upp några sår som vi nästan har lyckats läka.
Jag tänker att det skapar en väldig massa oro även om tårarna bara rullar över mammas ansikte varje kväll vid läggning. Varför just då? Tårarna rann väl inte dygnet runt. Nånstans var du ju ändå tvingen att hålla ihop dig och tillfället att släppa ut dessa känslor just vid barnets läggning känns ju som sämsta tänkbara för barnets skull.