Hittade pervers porr
I flera år har jag hört väninnor klaga över att de hittat saker i sina respektives datorer/mobiler - sms och mail till andra, porr, mm och jag har alltid sagt att de fått skylla sig själva för att de snokat och inte respekterat sina partners privatliv. Har alltid tyckt att en människa har rätt till ett privatliv även i en relation, och har alltid sagt att jag inte bryr mig om min sambo porrsurfar (flörta med andra är en annan sak). Men sedan vårt barn föddes för snart ett år sen har min sambo blivit alltmer ointresserad av mig och av vårt samliv. Jag började misstänka att han var otrogen, och för en kort tid sedan bestämde jag mig för att göra det jag alltid fördömt, nämligen att kolla hans historik på datorn. Och det fick jag ångra!
Jag upptäckte att han tittat mycket på porr, något jag normalt inte skulle bry mig om men detta var inte "vanlig porr" (om man nu kan säga så numera). Det var en massa S/M, det var folk som kissade på varandra, det var bisex (mellan killar alltså) och annat. Men det värsta var att han tittat mycket på djurporr! Det andra var illa nog, men kanske något jag skulle kunnat hantera, men sex med djur! Det är inte bara äckligt och fullständigt motbjudande, det är ju även olagligt! Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag måste förstås polisanmäla honom, men hur bevisar jag vad han gjort?Och hur i helvete tar jag upp det med honom? Antar att ingen varit med om detta så det finns väl ingen dom kan ge råd om det, men jag försöker ändå. Vad skulle ni göra?