• Zenon

Dejt frågor

Nu vänder jag mig till er som har dejtat mycket, på ett seriöst plan och för att få en relation.
    Vilka är dom bästa dejt frågorna ni fått?
    Vilka brukar ni alltid ställa?
    Jag är på gång att börja dejta om ett par månader, var 8 år sen sist, jag tycker att det är kul att dejta.
    Men behöver lite förberedande frågor, alltid bra att komma på lite bra, har en hel del redan nu, men man kan ju alltid få tips om flera bra.
    Gärna frågor outside thebox, som är lite intressanta, ger en lite ny dimension och twist , inga ja lr nej frågor! .
    Som också fyller en funktion och ger någon värdig information, så klart man kan ju boosta med några frågor för att väcka spänning osv också emellan.

• Svar på tråden Dejt frågor
  • Giftskåneman
    Zenon skrev 2019-08-07 18:25:08 följande:

Nu vänder jag mig till er som har dejtat mycket, på ett seriöst plan och för att få en relation.

Vilka är dom bästa dejt frågorna ni fått?

Vilka brukar ni alltid ställa?

Jag är på gång att börja dejta om ett par månader, var 8 år sen sist, jag tycker att det är kul att dejta.

Men behöver lite förberedande frågor, alltid bra att komma på lite bra, har en hel del redan nu, men man kan ju alltid få tips om flera bra.

Gärna frågor outside thebox, som är lite intressanta, ger en lite ny dimension och twist , inga ja lr nej frågor! .

Som också fyller en funktion och ger någon värdig information, så klart man kan ju boosta med några frågor för att väcka spänning osv också emellan.

Du ska ställa de frågorna som är vikiga för dig och er evetuella framtid, tex vill du ha fler barn och sånt.
  • Anonym (Hanna)

Jag hatar när man får fråga vem är du eller berätta om dig själv. Ett tips för lite mer udda frågor är att titta på de 36 frågorna som får en att bli kär. Men haka inte upp dig för mycket på frågor det viktiga är att få igång ett samtal så det inte blir ett korsförhör.

• Anonym (följdfrågor)

Det viktigaste är ju följdfrågorna som sen leder vidare till ett samtal. Tycker jag. Följdfrågor eller kommentarer på svaret du fick på den första frågan. Det visar ju att någon är genuint intresserad.

Och bli inte för flirtig för snabbt. Intresserad och nyfiken, men inte flirtigt. Du låter ju seriös så jag kanske inte behöver säga det, men ställ för tusan inte frågor om sex innan ni ens träffats. 

Fick på alla hjärtans dag meddelande från en man som troligen jobbat hårt på sitt första meddelande som var en lista med frågor som han själv svarade på och bad mig svara på samma. Han försökte nog vara lite tokrolig och småflirtig, men vad i allsin dar har han att göra med vad jag föredrar för underkläder? Urk... Som ett första meddelande. Han fick inte svar. 

• Anonym (Fokus)

Bästa frågan fick jag av en 10 år yngre tjej, vi hade inte träffats. Men pratade på att ses.
    Hon frågade om jag var oskuld.
    När jag svarade ja, så ville hon inte träffas.
    Det var en bra fråga, för hon slapp träffa en i hennes ögon omanlig kille.
    Och jag lärde mig att det är bäst att ljuga för tjejer.

Svar på tråden Dejt frågor