• Mullebulle

    Fördomar

    Varför anmäls bara inlägg och trådar som bygger på fördomar om kvinnor?

  • Svar på tråden Fördomar
  • Anonym (Hold my beer)

    Statistik på det tack? Eller en källhänvisning? Du kanske jobbar som admin och undrar av nyfikenhet..?

  • Anonym (Självkritik är svårt)

    Jag bara noterar att trådar/inlägg där det generaliseras negativt om män står kvar medan motsvarande om kvinnor "försvinner".
     

  • Anonym (Hold my beer)

    Jag har en teori. Det kan vara så att det finns fler kvinnor eller kvinnorättskämpar än vad det finns motsvarande åt andra hållet.

  • Anonym (Självkritik är svårt)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2019-08-07 19:43:32 följande:

    Jag har en teori. Det kan vara så att det finns fler kvinnor eller kvinnorättskämpar än vad det finns motsvarande åt andra hållet.


    Låter som en rimlig teori. Forumets främsta syfte tycks vara att få gnälla av sig hur usla och värdelösa män är.

    Jag brukar fundera på om de kvinnor som gnäller värst blev bortgifta?
  • BurningDiamond

    Trådar brukar plockas bort efter att den blivit anmäld. Om ingen anmäler trådarna som handlar om hur hemska män är så kommer dessa trådar inte plockas bort.

    Om du TS eller någon annan upplever att det finns för många "hemska män"-trådar så får ni börja anmäla alla trådar som ni upplever saknar saklig grund, eller som ni anser urartar i "man-bashing".

  • Ignoramus

    Du måste leta dåligt, för det finns hur många kvinnofientliga trådar som helst på det här forumet.


    Mullebulle skrev 2019-08-07 19:23:59 följande:

    Varför anmäls bara inlägg och trådar som bygger på fördomar om kvinnor?


  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Ignoramus skrev 2019-08-08 01:03:22 följande:

    Du måste leta dåligt, för det finns hur många kvinnofientliga trådar som helst på det här forumet.


    Om du menar att man är fientlig när man kritiserar och ifrågasätter så håller jag med dig?
  • Mentat
    Mullebulle skrev 2019-08-07 19:23:59 följande:

    Varför anmäls bara inlägg och trådar som bygger på fördomar om kvinnor?


    Ignoramus skrev 2019-08-08 01:03:22 följande:

    Du måste leta dåligt, för det finns hur många kvinnofientliga trådar som helst på det här forumet.


    "Ignoramus" kanske inte tänkte på det, men de här två påståendena står inte i motsatsförhållande till varandra.

  • Anonym (Avvägd)
    Ignoramus skrev 2019-08-08 01:03:22 följande:

    Du måste leta dåligt, för det finns hur många kvinnofientliga trådar som helst på det här forumet.


    Hur många som helst, ja - men säkert skrivna av några få. Alla av typen att det är orättvist att kvinnor/feminister inte hjälper män med...

    Mansfientliga trådar ser man däremot väldigt sällan. Vore intressant om någon kunde ge exempel på dessa.
  • Ignoramus

    Jag antog att ts syftade på att fördomar om kvinnor rensades bort medan fördomar om män fick stå kvar...


    Mentat skrev 2019-08-09 09:59:08 följande:

    "Ignoramus" kanske inte tänkte på det, men de här två påståendena står inte i motsatsförhållande till varandra.


  • Mentat
    Ignoramus skrev 2019-08-09 17:21:53 följande:

    Jag antog att ts syftade på att fördomar om kvinnor rensades bort medan fördomar om män fick stå kvar...


    Det kan mycket väl vara så, det har jag ingen aning om, men så länge man inte rensar bort alla fördomar om kvinnor så kan ni bägge har rätt samtidigt.
  • Anonym (Jämställt)
    Mentat skrev 2019-08-09 18:30:09 följande:
    Det kan mycket väl vara så, det har jag ingen aning om, men så länge man inte rensar bort alla fördomar om kvinnor så kan ni bägge har rätt samtidigt.

    Jag har fått trådar med rubrikerna "Dörren åt båda håll" och "Samma krav på båda könen" borttagna.


    FL forumet är uppenbarligen ett gnällforum för kvinnor där de får kräkas på män ifred.

  • BurningDiamond
    Anonym (Jämställt) skrev 2019-08-09 18:39:22 följande:

    Jag har fått trådar med rubrikerna "Dörren åt båda håll" och "Samma krav på båda könen" borttagna.


    FL forumet är uppenbarligen ett gnällforum för kvinnor där de får kräkas på män ifred.


    Åter igen... Trådar tas generellt bort efter de blivit anmälda och granskade. Om du läser trådar som du finner problematiska men väljer att inte anmäla, ja då kan du inte förvänta dig att tråden tas bort.
Svar på tråden Fördomar