• Anonym (Man34)

    Sexchatta

    Hej alla!

    Tycker ni att man är otrogen om man sexchattar?

    Jag tycker att det bara kryddar livet.

  • Svar på tråden Sexchatta
  • Xzx
    Anonym (Man34) skrev 2019-08-07 19:55:42 följande:

    Hej alla!

    Tycker ni att man är otrogen om man sexchattar?

    Jag tycker att det bara kryddar livet.


    Rimligen så är det väl något du och din respektive borde prata om eftersom att det Enbart är ni som kan definiera vad otrohet är för er...
  • Anonym (AL)

    Ja, enligt mig.

    Alla är olika och drar gränsen vid otrohet olika och det är helt upp till var och en.

  • Anonym (Kåta Stina)

    Helt ointressant vad andra tycker. Regler i er relation kan bara du och din partner komma överens om. Inget man kan ha en folkomröstning om.

  • Anonym (M35)
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-07 20:11:02 följande:

    Helt ointressant vad andra tycker. Regler i er relation kan bara du och din partner komma överens om. Inget man kan ha en folkomröstning om.


    Håller helt med ovan. Det som är otrohet för någon kan vara accepterat hos andra.
  • Anonym (Q 45)

    Det beror på. Klart det piggar upp tillvaron. Men. Det är mikrootrohet. Det du textar till en annan kvinna, de bilder du delar - kan du göra det när frugan ser på/lyssnar? Du blir ju emotionellt engagerad i en annan person. Alltså tänder på, fantiserar om, ev planerar att träffa. Sen har du en annan vinkel och det är att det frugan inte vet kan hon inte må dåligt över.

  • Oerhörd
    Anonym (Man34) skrev 2019-08-07 19:55:42 följande:

    Hej alla!

    Tycker ni att man är otrogen om man sexchattar?

    Jag tycker att det bara kryddar livet.


    Har du den inställningen när du pratar med din partner om det och hen håller med så är du safe.
  • Sgtwolf
    Anonym (Man34) skrev 2019-08-07 19:55:42 följande:

    Hej alla!

    Tycker ni att man är otrogen om man sexchattar?

    Jag tycker att det bara kryddar livet.


    Det du kan visa och vara öppen med, med din partner utan hen tar illa upp. Är ok.

    Det du inte vill/kan delge din partner är otrohet.
  • Anonym (Livly)

    Äh, kom igen, klart det inte är otrohet. Ett svek möjligtvis, om man inom förhållandet bestämt att det är okej. Samtidigt tycker jag att man har rätt till sin egen kropp och sin egen sexualitet. Om jag vill onanera har jag rätt att få göra det, utan att behöva berätta för min partner om det. Han har inte rätt att veta när jag onanerar eller var, eller hur. Eller om jag tittar på porr samtidigt. Om man skulle följa resonemanget ?det man inte kan visa sin partner är otrohet?, då skulle det vara otrohet att onanera. Det faller med en gång. Jag vet människor som blir arga över att deras partner porrsurfar eller onanerar. Övertramp, skulle jag säga.

    Jag berättar inte heller för min partner att jag ska gå på toaletten eller vad jag ska göra där. Det är min privatsak jag har rätt till min egen kropp och mina egna behov.

    Alltså tycker jag att jag har rätt att sexchatta om jag känner för det.

  • Anonym (Stål)
    Anonym (Livly) skrev 2019-08-08 08:29:14 följande:

    Äh, kom igen, klart det inte är otrohet. Ett svek möjligtvis, om man inom förhållandet bestämt att det är okej. Samtidigt tycker jag att man har rätt till sin egen kropp och sin egen sexualitet. Om jag vill onanera har jag rätt att få göra det, utan att behöva berätta för min partner om det. Han har inte rätt att veta när jag onanerar eller var, eller hur. Eller om jag tittar på porr samtidigt. Om man skulle följa resonemanget ?det man inte kan visa sin partner är otrohet?, då skulle det vara otrohet att onanera. Det faller med en gång. Jag vet människor som blir arga över att deras partner porrsurfar eller onanerar. Övertramp, skulle jag säga.

    Jag berättar inte heller för min partner att jag ska gå på toaletten eller vad jag ska göra där. Det är min privatsak jag har rätt till min egen kropp och mina egna behov.

    Alltså tycker jag att jag har rätt att sexchatta om jag känner för det.


    Klokt skrivet! Vi kan alla behöva slappna av lite ibland.
Svar på tråden Sexchatta