• Anonym (Man34)

Sexchatta

Hej alla!

Tycker ni att man är otrogen om man sexchattar?

Jag tycker att det bara kryddar livet.

• Svar på tråden Sexchatta
  • Gaskarl
    Anonym (Livly) skrev 2019-08-08 08:29:14 följande:

Äh, kom igen, klart det inte är otrohet. Ett svek möjligtvis, om man inom förhållandet bestämt att det är okej. Samtidigt tycker jag att man har rätt till sin egen kropp och sin egen sexualitet. Om jag vill onanera har jag rätt att få göra det, utan att behöva berätta för min partner om det. Han har inte rätt att veta när jag onanerar eller var, eller hur. Eller om jag tittar på porr samtidigt. Om man skulle följa resonemanget ?det man inte kan visa sin partner är otrohet?, då skulle det vara otrohet att onanera. Det faller med en gång. Jag vet människor som blir arga över att deras partner porrsurfar eller onanerar. Övertramp, skulle jag säga.

Jag berättar inte heller för min partner att jag ska gå på toaletten eller vad jag ska göra där. Det är min privatsak jag har rätt till min egen kropp och mina egna behov.

Alltså tycker jag att jag har rätt att sexchatta om jag känner för det.

Bra skrivet, sunt tänk, tycker jag iaf.
  • Giftskåneman
    Sgtwolf skrev 2019-08-08 00:38:02 följande:

Det du kan visa och vara öppen med, med din partner utan hen tar illa upp. Är ok.

Det du inte vill/kan delge din partner är otrohet.

Så om jag ser nån på stan och ser nån och får en sexuell tanke, och inte smsar min fru, du jag såg en sexig kvinna här som jag undrar hur hon ser ut naken då är jag otrogen?
  • Anonym (Skadskjuten)

Äh, kom igen, klart det inte är otrohet. Ett svek möjligtvis, om man inom förhållandet bestämt att det är okej. Samtidigt tycker jag att man har rätt till sin egen kropp och sin egen sexualitet. Om jag vill onanera har jag rätt att få göra det, utan att behöva berätta för min partner om det. Han har inte rätt att veta när jag onanerar eller var, eller hur. Eller om jag tittar på porr samtidigt. Om man skulle följa resonemanget ?det man inte kan visa sin partner är otrohet?, då skulle det vara otrohet att onanera. Det faller med en gång. Jag vet människor som blir arga över att deras partner porrsurfar eller onanerar. Övertramp, skulle jag säga.

Jag berättar inte heller för min partner att jag ska gå på toaletten eller vad jag ska göra där. Det är min privatsak jag har rätt till min egen kropp och mina egna behov.

Jag håller med dig på många plan. Alla har rätt till sin egen kropp och till en egen sexualitet. Om du onanerar så har din partner ingen rättighet att få veta det. Men det kan vara känsligt om man lever i en relation och den ena parten börjar integrera med en tredje part genom till exempel en sexchatt. Då blir det en sexuell relation till någon annan än till ens partner vilket absolut skulle kunna tolkas som en otrohet. Eller som Q45 skrev, en mikrootrohet.

Antar att ni som ställer er positiva till att det är ok att sexchatta även gör det, med eller utan er partners inblandning i frågan?
  • Oerhörd

Det är skillnad på vad jag ensam gör med min egen kropp, och att bjuda någon annan på mina fantasier, bilder, ömhet, lust och kropp.

Nu är det visserligen helt ok i vår relation, och vem jag ligger med, hur och när är absolut min ensak. Att jag gör det är däremot inget jag hymlar med. När, vem och hur är inte några hemligheter heller, men inget som jag rapporterar löpande om. Det är inget jag tycker att jag har rätt till om jag känner för det, det är något vi är överens om.
  • Anonym (Livly)

Jag håller inte riktigt med dig. Jag tycker inte det är att bjuda in en tredje part när man sexchattar. Sexchatt är ofta relativt anonymt även om man skickar bilder. Jag tycker det är synonymt med att fantisera om andra än sin partner.

Jag vet att min man porrsurfar och sexchattar, jag vill varken se vilka sidor han är ute på, vilka filmer han ser eller vilka kvinnor han sexchattar med. Det är hans ensak, så länge det inte gör intrång på vårt sexliv. Jag är till och med öppen för att han får träffa andra så länge han inte dissar mig eller blir emotionellt involverad i någon annan. Jag litar på att han klarar det.

• Vicand9090
    Anonym (Livly) skrev 2019-08-08 14:22:10 följande:

Jag håller inte riktigt med dig. Jag tycker inte det är att bjuda in en tredje part när man sexchattar. Sexchatt är ofta relativt anonymt även om man skickar bilder. Jag tycker det är synonymt med att fantisera om andra än sin partner.

Jag vet att min man porrsurfar och sexchattar, jag vill varken se vilka sidor han är ute på, vilka filmer han ser eller vilka kvinnor han sexchattar med. Det är hans ensak, så länge det inte gör intrång på vårt sexliv. Jag är till och med öppen för att han får träffa andra så länge han inte dissar mig eller blir emotionellt involverad i någon annan. Jag litar på att han klarar det.

Tror du han skulle kunna vara 100 % med dig även om han träffar andra. Min sambo säger att hon ibland kan tänka sig ett öppet förhållande. Men vi har inte kommit vidare med det.
  • Anonym (Skadskjuten)
    Anonym (Livly) skrev 2019-08-08 14:22:10 följande:

Stör det dig inte det minsta att din man tar sexbilder i smyg och skickar bilder på sin kuk till andra kvinnor. Tar och svarar på min egen fråga här då jag nu upptäckte att han till och med får knulla andra. Har ni samma upplägg att även du får sexchatta och ligga med andra män så förstår jag att du tycker det är ok.
  • Anonym (Livly)
    Vicand9090 skrev 2019-08-08 15:05:24 följande:

Tror du han skulle kunna vara 100 % med dig även om han träffar andra. Min sambo säger att hon ibland kan tänka sig ett öppet förhållande. Men vi har inte kommit vidare med det.

Ja, tyvärr är det väl så att han inte vill ha ett öppet förhållande. Det är jag som pushar på det...
  • Vicand9090
    Anonym (Livly) skrev 2019-08-08 19:34:48 följande:

Ja, tyvärr är det väl så att han inte vill ha ett öppet förhållande. Det är jag som pushar på det...

Det är mest min sambo som är intresserad av detta här hemma. Men hur ser du på det. Är Det för att du vill kunna ha sex med andra som intresserar dig mest? Eller är det en fantasi att ha ett öppet förhållande.

Hade varit kul att få din synvinkel. Skicka gärna PM.
  • Anonym (Skadskjuten)
    Vicand9090 skrev 2019-08-08 19:43:08 följande:

Det är mest min sambo som är intresserad av detta här hemma. Men hur ser du på det. Är Det för att du vill kunna ha sex med andra som intresserar dig mest? Eller är det en fantasi att ha ett öppet förhållande.

Hade varit kul att få din synvinkel. Skicka gärna PM.

Eller skriv här.

Tror vi alla är lite nyfikna.
Svar på tråden Sexchatta