• Anonym (Ts)

Vågar man gå med märkeskläder?

Jag tänkte köpa en märkesjacka för 3000 men med tanke på alla rån som har varit och är så undrar jag om man överhuvudtaget vågar gå utomhus med den?

Risken att bli rånad ökar ju avsevärt..

• Svar på tråden Vågar man gå med märkeskläder?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ts) skrev 2019-08-08 11:28:16 följande:

Jag tänkte köpa en märkesjacka för 3000 men med tanke på alla rån som har varit och är så undrar jag om man överhuvudtaget vågar gå utomhus med den?

Risken att bli rånad ökar ju avsevärt..

Alltså, märkeskläder och dyra prylar har funnits i alla tider, och ja, rån har också funnits i alla tider. Inget nytt alltså.

Nu vet jag inte i vilka kretsar du rör dig, men umgås du med kriminella så ökar risken. Måste du ha jackan på dig överallt?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-08 11:30:35 följande:

Alltså, märkeskläder och dyra prylar har funnits i alla tider, och ja, rån har också funnits i alla tider. Inget nytt alltså.

Nu vet jag inte i vilka kretsar du rör dig, men umgås du med kriminella så ökar risken. Måste du ha jackan på dig överallt?

Fast rån har aldrig varit så vanligt i Sverige som idag. Jag tänkte använda den när jag går på stan och till jobbet.
  • Anonym (C)
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-08 11:30:35 följande:

Rånad kan ju vem som helst bli oavsett vilken krets man rör sig i. De brukar ofta vilja ha dyra jackor och mobiler så det är väl snart att inte ha det om du inte vill öka risken att bli rånad. Eller framförallt inte köpa dyra märkesjackor till barnen, tex parajumpers som är väldigt poppis.
  • Anonym (Ts)
    Pilsner skrev 2019-08-08 11:32:58 följande:

Är du vuxen ska det nog inte vara något problem. Rån på klädesplagg handlar mest om att förnedra offret, och det är barn och ungdomar som råkar illa ut.

Läs www.lu.se/lup/publication/3d802b3f-4ef0-4e12-ac1b-ed6835a0b4ad så för du veta mer om hur dessa rånare resonerar.

Förnedra? Det handlar väl om att de vill ha plagget och sen kunna sälja det för att tjäna pengar? Vuxna är minst lika utsatta för rån.
  • Barbro45

Jacka för 3000 kr, inga problem, det är inte särskilt exklusivt eller ovanligt. Det är om de är runt 10 000 kr och däröver som man bör tänka sig för i vilka miljöer man rör sig.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Ts) skrev 2019-08-08 11:33:20 följande:
    Fast rån har aldrig varit så vanligt i Sverige som idag. Jag tänkte använda den när jag går på stan och till jobbet.
    OK, jobbar du i ett ghetto? Om inte, så kan du ha dom på dig. Massor av människor har märkeskläder.
  • AniieeHär
    Jodå. 2011, till exempel.....

Men, jo, du vågar gå ut på stan i din märkesjacka.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Japp)

Ja du vågar gå med den. Hade inte ens reflekterat över det.

• Anonym (Suck)

Tänker du gå runt med prislappen synlig? Va är det för jacka?
Svar på tråden Vågar man gå med märkeskläder?