• Xenia

Min man är curlad-går det att ändra?

Det är alltså inte bara hans föräldrar som curlar honom utan även hans vänner? Kan inte förstå att han öht har några vänner kvar, när han utnyttjar dem så och inte ger något tillbaka och inte själv hjälper dem. Är han en psykopat som lyckas manipulera alla?

Du kan förklara för honom att ingen kvinna vill ha en man som inte klarar sig själv utan måste springa till sin mamma med tvätten. Och så lat att han låter mamma hämta alvedon åt honom. Han kommer att bli "gammpojk" och helt hjälplös den dag hans mamma hamnat på äldreboendet/dött.

Men han tycker väl det funkar för honom nu och har inget motiv att ändra sig. Det går inte att bota den som inte vill bli botad. Run, don't walk, säger jag.

• Xenia

Kvinnor klagar på att männen inte förändrar sig (tror att de självmant el med kvinnans hjälp ska förbättra sitt beteende)
    Män klagar över kvinnor förändrar sig (blir tjockare el mer krävande)

Ingen är nöjd.

Har man levt till 35 års ålder och lyckats leva som "mansbäbis" är det knappast troligt att man förändrar sig. Hur många förhållanden har han haft tidigare? Kan tänka mig att han lyckas få kvinnor att ta hand om honom tills de tröttnar.  Men det finns alltid nya kvinnor och under tiden finns ju alltid mamma.

• Xenia
    Anonym (Curlingbruden) skrev 2019-08-10 21:17:47 följande:
    Han har aldrig haft en relation! Och nej han är ingen sunkig soffpotatis som bott med mamma hela livet. Han har en tuff bakgrund med droger och kriminalitet. På nått sätt handlade väl den världen mycket om tjänster och gentjänster. Skillnaden är att han anammade tjänster men muckade (satt inne kort tid) innan han lärt sig gentjänster. Och innan dess så ja, då fanns ju familjen..

Han säger att han aldrig varit kär. Och det tog lång tid innan han fångade mig. Jag var inte lätt och han var ihärdig. Faktiskt imponerande när jag tänker efter. Jag vet ju därför att han KAN! Om han vill! Han har ingen morot och får aldrig konsekvenser. Det retar mig.
    Jag tycker han saknar stolthet som inte vill klara sig själv. Eller så ser han på kvinnor (mammor och sambor/fruar) som sådana som ska passa upp på männen. Curlar hans mor hans far också?

Men du hjälper ju till genom att låta honom gå på som förut utan att det blir några konsekvenser. 

Du får förklara att du inte accepterar att han ständigt ber sin mor om hjälp. Det blir som om du bor ihop med ett barn istf en vuxen man. Bryr han sig inte om det, ja, då får du göra slut el iaf låta honom flytta. Han kan bli din KK/toy boy tills du hittar en annan.

Tänk dig annars fem el tio år framåt och han är fortfarande likadan. Ni kanske har barn och när han ska ta hand om (för att du är inte hemma) ringer han till sin mor som kommer och hämtar barnet.
Svar på tråden Min man är curlad-går det att ändra?