Inlägg från: Anonym (Morsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Morsan)

Min man är curlad-går det att ändra?

Anonym (Curlingbruden) skrev 2019-08-08 17:04:29 följande:

Akira öken: jo jac håller med dig. Jag ska inte bestämma vad han ska göra och hur. Det får han ta reda på (tex ringa morsan om tvättråd men inte be henne tvätta)och så får vi bestämma fördelningen gemensamt. Jag tycker inte att hans familj har med oss att göra på det viset.

Tack ändå ?Louise? för dina tips.

Det är tyvärr så att det är han som ber familjen om saker och de klarar inte att sätta gränser och säga nej, och det beteendet är fruktansvärt avtändande och trist och något jag undrar om jag kan få honom att lägga av med självmant eller undermedvetet. Det hjälper inte att jag säger till familjen.

Är det så att curlingbeteendet enbart består i att han ber sin familj om saker och hjälp? I så fall hade jag bara struntat i det om jag var du. Hans relation med sin familj är ju inte din sak att bestämma över.

Är det däremot så att han inte gör ett jota i ert gemensamma hem så hade jag krävt att han tog hälften av ansvaret. Jag hade nog inte gjort massa listor och grejer - pga vill ju inte vara min mans morsa- utan istället sätta mig ner tillsammans med honom och komma överens om en arbetsfördelning som båda tycker är ok.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Curlingbruden) skrev 2019-08-08 18:15:28 följande:

Han ?vet? vad som ska göras. Han skiter oftast i det och när jag till slut påminner så brukar det sluta med att han åker till någon i familjen och uträttar sakerna där. Tex tar med hans smutsiga tvätt och hämtar dagen efter.

Gör han annat i hemmet eller skiter han i allt?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Curlingbruden) skrev 2019-08-09 15:08:05 följande:

Jag gav en del exempel i inlägget ovan ditt.

Tänk dig allt en normal människa måste göra på en vecka. Allt ifrån att handla mat till att betala räkningar, gå ärende, ringa samtal, fixa något som behlvs ordnas, mm mm. Det överlåter han till andra. Man kan jämföra det med en dålig vd som överlåter allt jobb till anställda. Han tar inte äran för det själv dock. Skillnaden är att här får anställda ingen lön. Men de är så korkade att de gör det ändå. Och oftast betalar för det dessutom! Vansinne!!!!

Du svarade inte på mitt tidigare inlägg vad jag kan se.

Är det du benämner som curling bara att han ofta ber folk göra honom tjänster åt och ber om hjälp? Eller gör han inte saker som ska göras i ert hemmet? Typ diskar och städar han aldrig hemma.

För att han är en person som ofta ber om hjälp verkar ju vara hans personlighet och det är så hans relationer med familj och vänner ser ut. Det kan du inte ändra på bara för att det inte passar och det bör du inte lägga dig i. Då är det ju bara att göra slut.

Det är ju andra bullar om det är inom er relation virkandet pågår och du måste göra allt i hemmet.
Svar på tråden Min man är curlad-går det att ändra?