Inlägg från: Anonym (Klor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klor)

Babysim

Vi undvek överdriven klorkontakt med hjälp av våtdräkt (köpte den av gift- och strålningsinstitutet, hette det då, många år sedan).

Klor är giftigt och de har samma mängd klor för bebisarna som för vuxna (ibland mer för bebisarna pga olyckor i bassängen).

• Anonym (Klor)
    IceKitten skrev 2019-08-09 10:41:12 följande:

Nu vet jag inte om ni köpte någon specialare men en våtdräkt släpper igenom vatten, en torrdräkt (vilket ni inte hade) håller ute det.

Jag benämner det våtdräkt för att den såg ut som en våtdräkt. Strålskyddsdräkt då, om det låter bättre? Jag vet faktiskt inte vad den kallades, men klorgasen stannar i tyget.
  • Anonym (Klor)
    Alexi skrev 2019-08-09 10:50:16 följande:

Eller så duschar man av barnet ordentligt efteråt. Babysim är typ 20-30 min en gång i veckan. Tror att man inte behöver vara överdrivet rädd för den klorkontakten.

Då min man arbetade inom området så gick jag på rekommendationer. Jag hade betydligt mer insyn än någon annan, när det kom till olika gifter i vatten, mat, produkter och dyl.

Nu är jag farmor och håller stenhårt på samma regler för barnbarn, särskilt då miljögifterna ökat med över 500% sedan tiden jag refererar till.
Svar på tråden Babysim