• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • pappersdocka
    Mamma2014 skrev 2019-09-19 09:30:41 följande:
    Grattis! Vilket test använde du? Jag testade negativt idag med clearblues early på äl +9. Så besviken men det är ju tidigt att testa nu så ger inte helt upp hoppet förrän mensen kommer.
    Jag använde från testlagret och även cb digitalt när jag fick ett synligt streck på testlagret. Enligt appen så var jag också på äl+9 men måste ha haft äl en vecka tidigare då det stod gravid vecka 2-3 på den digitala. 

Vänta en vecka och testa igen! :)
  • pappersdocka
    Nextchapter skrev 2019-09-19 09:24:50 följande:

Grattis!! :D

Vet precis hur du känner, vågar inte riktigt glädjas ännu.

Tack! :)

Ja och jag känenr även att man bara vill skrika ut till alla att man är gravid - blir jobbigt att vänta i 3 månader. :)
  • Corros
    pappersdocka skrev 2019-09-19 09:10:23 följande:

Jag har plussat idag! :)
    Superglad men samtidigt lite orolig för missfall. 

Åhh grattis vad kul!!! Fattar 100% oron, man vill bara beema sig fram några veckor :) Men här och nu är du gravid och det är inte lite det!
  • solhatten

Är på bim-3ovh inte en tillstymmelse till streck???? har inga direkta symtom heller har inte alls ont i brösten. Känns uppgivet den här månaden..

• Corros
    Idag vill jag bara grina. Mår uselt. Huvudvärk, illamående, ömma bröst och ett riktigt skithumör! Har ätit p-piller de senaste 10 åren fram till juli, och är helt chockad över att troligen ha fått PMS nu. Det är ju sämst! Och varför har PMS samma symtom som graviditet? Jag blir förbannad bara av det. Ja ni hör ju... haha blä för idag.
  • Freya18

ÄL+11 idag och BIM imorgon. Har fortfarande inte fått spottings. Alltså verkligen inte minsta lilla. Idag har jag dock fått lite menskänningar, ytterst lite.

Med sonen hade jag molande värk och jäkla illamående äl+11 och plussade äl+12. Såklart bör man inte jämföra med förra graviditeten, men det blir ju lätt så ändå. Har ett test som väntar på mig. Kanske att jag tar den på eftermiddag om jag lyckas hålla mig från att kissa några timmar.

• solhatten
    Corros skrev 2019-09-19 10:10:49 följande:

Idag vill jag bara grina. Mår uselt. Huvudvärk, illamående, ömma bröst och ett riktigt skithumör! Har ätit p-piller de senaste 10 åren fram till juli, och är helt chockad över att troligen ha fått PMS nu. Det är ju sämst! Och varför har PMS samma symtom som graviditet? Jag blir förbannad bara av det. Ja ni hör ju... haha blä för idag.

Håller med dig, varför ska pms och grav symtom vara lika.. Är lika frustrerad som dig, varför kan inte stickan bara visa pluss snart..

Har du testat nått?

Jag har testat i flera dagar nu..
  • Corros
    solhatten skrev 2019-09-19 12:05:43 följande:
    Håller med dig, varför ska pms och grav symtom vara lika.. Är lika frustrerad som dig, varför kan inte stickan bara visa pluss snart..

Har du testat nått?

Jag har testat i flera dagar nu..
    Eller hur? Jag fick ett ryck och testade nyss trots att det är alldeles för tidigt och det står "testa från beräknad mensdag". Men envis som man är... det blev negativt såklart. Bara att snällt vänta.
    Men du har BIM snart va? Hoppas du får plus snart!
  • Lillinde
    AndraSladdis skrev 2019-09-19 00:16:56 följande:

Tråkigt! 

Ja, men det var tidigt och på nåt sätt är det ju bra att kroppen själv tar hand om det om det inte utvecklas rätt. Däremot kommer jag inte att testa innan mensen är sen med flera dagar framöver för att spara mig all den här oron med svaga streck och digitala plus om vartannat. :)
Svar på tråden BIM september 2019