• Anonym (?)

Gå på bio ensam

Är det roligt att gå på bio ensam utan sällskap?

• Svar på tråden Gå på bio ensam
  • Anonym (Skönt)

Jag hade gjort det. Man sitter ju ändå inte och pratar på bion. Hade tyckt det var ganska skönt med egentid. Se en film jag vill se. Utan hänsyn till någon annans vilja.

• Anonym (Jodå)

Jag gör det ibland. Känns lite ovant att komma in själv och inte ha någon att småprata med men sen är det bara mysigt tycker jag.

• Orkide

Låter jätteskönt tycker jag.. (säger jag medan mina två stora barn bråkar och den lilla gnäller )

• Anonym (?)
    Anonym (Skönt) skrev 2019-08-09 12:37:44 följande:

Jag hade gjort det. Man sitter ju ändå inte och pratar på bion. Hade tyckt det var ganska skönt med egentid. Se en film jag vill se. Utan hänsyn till någon annans vilja.

Helt rätt. Ska nog göra det, var länge sedan jag var på bio
  • Anonym (Anna)

Går på bio ofta men har aldrig gått själv, mest för att jag alltid har en vän som vill följa med. Tänker att det inte borde vara konstigt att gå själv, jag tycker inte det är underligt om en ensam person kommer in  i salongen.

• Anonym (/)

Det är säkert roligare att gå i sällskap med andra men har man inga att gå med får man gå själv. Eller stanna hemma. Men jag går själv gäller än att stanna hemma.

• Anonym (Nej)

Otänkbart när jag var yngre av nån anledning, men vid snart 40 har jag börjat gå själv faktiskt.

Rätt skönt! Önskade bara jag börjat göra det tidigare.

Använder lediga dagar när alla andra ändå jobbar. Kan välja nån film som ändå bara jag vill se. Går mitt på dagen när det är lugnt.. Knappt nåt folk i salongen. Slipper lägga en hel kväll på att gå på bio

• Anonym (A)
    Anonym (Skönt) skrev 2019-08-09 12:37:44 följande:
    Håller med
  • Kjell2

Innan HBO, Netflix, bärbara datorer så gick jag gärna på bio själv när jag var ute och jobbreste. Bra sätt att komma ifrån hotelldöden.

Numera väldigt sällan men det händer om det är en bra film jag verkligen vill se och ingen kan eller vill följa med.

• Anonym (?)
    Kjell2 skrev 2019-08-09 14:29:30 följande:

Innan HBO, Netflix, bärbara datorer så gick jag gärna på bio själv när jag var ute och jobbreste. Bra sätt att komma ifrån hotelldöden.

Numera väldigt sällan men det händer om det är en bra film jag verkligen vill se och ingen kan eller vill följa med.

Men det är ju något speciellt med just bio. Skärmen är ju jättestor och man kan leva sig in i filmen på ett helt annat sätt än när man kollar på plattan/datorn/Tv:n.
  • Kjell2
    Anonym (?) skrev 2019-08-09 14:31:19 följande:
    Men det är ju något speciellt med just bio. Skärmen är ju jättestor och man kan leva sig in i filmen på ett helt annat sätt än när man kollar på plattan/datorn/Tv:n.
    Ja, därför händer det att jag går på bio själv.

• Anonym (Ok:)

Jag går på bio ensam ibland, om det är en film jag verkligen vill se och ingen kan följa ELLER om det är en film jag ser fram emot men den/dom som ev skulle följt med inte hade fattat eller uppskattat. Gick och såg Star wars med en kompis som inte gillar sci-fi en gång, hon förstörde filmen efteråt, det gör jag inte om. Då går jag hellre själv. 

• Tihi

Det gör jag hela tiden mitt på dagarna när det är lugnt och skönt i salongen.

• Anonym (Varför inte)

Det har jag gjort, spelar ju ingen roll, man pratar ju ändå inte under filmen. Och oftast kanske nån mer i bekantskapskretsen sett filmen så man kan prata om den med dom efteråt. 

• Shameless
    Anonym (?) skrev 2019-08-09 12:36:09 följande:

Är det roligt att gå på bio ensam utan sällskap?

Jag går oftast själv på bio, är ju där för att se filmen och det kan vara distraherande med sällskap. Men jag är å andra sidan filmnörd.
  • Kusinen

Ja absolut. Tycker du det är roligt att se på film, så lär det ju vara kul.

• flygrl

Föredrar gå på bio med sällskap MEN har faktiskt gått ensam vid enstaka tillfälle och det har funkat det med.

Svar på tråden Gå på bio ensam