• Anonym (..)

    Ringer polisen från dolt nummer?

    Om dom vill få tag på någon ?

  • Svar på tråden Ringer polisen från dolt nummer?
  • Anonym (..)
    Anonym (.) skrev 2019-08-10 13:04:30 följande:

    Ja


    Skickar dom ett brev om personen inte svarar när dom ringer eller vad händer då?
  • smulpaj01
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:07:47 följande:

    Skickar dom ett brev om personen inte svarar när dom ringer eller vad händer då?


    När en polis ville få tag på mig ringde han ett flertal gånger från skyddat nummer. När jag inte svarade skickade han ett sms.
  • Anonym (..)
    smulpaj01 skrev 2019-08-10 13:15:21 följande:

    När en polis ville få tag på mig ringde han ett flertal gånger från skyddat nummer. När jag inte svarade skickade han ett sms.


    Får jag fråga varför han ville få tag på dig? Personen i fråga har bytt nummer så det går inte skicka sms till det numret.
  • Anonym (.)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:07:47 följande:

    Skickar dom ett brev om personen inte svarar när dom ringer eller vad händer då?


    Vet inte. Men kan nog tänka mig att det beror på vad polisen vill.
  • Anonym (***)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:18:27 följande:
    Får jag fråga varför han ville få tag på dig? Personen i fråga har bytt nummer så det går inte skicka sms till det numret.
    Då kan ju polisen inte ringa heller, så då vet polisen redan om att numret är bytt och kommer således inte att skicka sms på det gamla numret.
  • Anonym (C)

    Polisen kan ringa från både dolt nummer och från vanligt mobilnummer. Du kan få sms från vanligt mobilnummer eller från polis sms.

  • Anonym (..)
    Anonym (***) skrev 2019-08-10 13:28:26 följande:

    Då kan ju polisen inte ringa heller, så då vet polisen redan om att numret är bytt och kommer således inte att skicka sms på det gamla numret.


    Polisen ringde en gång sen efter det bytte personen nummer. Hur ska polisen veta att numret är bytt? Kan ju lika gärna vara att telefonen är avstängd.
  • smulpaj01
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:18:27 följande:

    Får jag fråga varför han ville få tag på dig? Personen i fråga har bytt nummer så det går inte skicka sms till det numret.


    Det gällde ett hundbett och han ringde från djurskydd och ville ha tag på ägaren. Jag hade inte anmält men akuten gjorde en anmälan då skadan var så pass allvarlig.

    Har även blivit sökt av polis i ett annat ärende för flera år sedan. De ville förhöra mig i ett allvarligt brott där den misstänkta (som jag knappt känner) hade angett mig som alibi. Jag ljög och sa att jag inte hade tid att komma in på förhör just då men polisen svarade "ingen fara vi väntar utanför din dörr oavsett hur lång tid det tar".

    Gick hem efter ett par timmar och de satt där i trappen.

    Vad gäller saken ts?
  • Anonym (..)
    smulpaj01 skrev 2019-08-10 13:31:55 följande:

    Det gällde ett hundbett och han ringde från djurskydd och ville ha tag på ägaren. Jag hade inte anmält men akuten gjorde en anmälan då skadan var så pass allvarlig.

    Har även blivit sökt av polis i ett annat ärende för flera år sedan. De ville förhöra mig i ett allvarligt brott där den misstänkta (som jag knappt känner) hade angett mig som alibi. Jag ljög och sa att jag inte hade tid att komma in på förhör just då men polisen svarade "ingen fara vi väntar utanför din dörr oavsett hur lång tid det tar".

    Gick hem efter ett par timmar och de satt där i trappen.

    Vad gäller saken ts?


    personen misstänker att han är polisanmäld och att det kanske var polisen som ringde från dolt för att kalla till förhör eller nåt.
Svar på tråden Ringer polisen från dolt nummer?