• Anonym (..)

Ringer polisen från dolt nummer?

Om dom vill få tag på någon ?

• Svar på tråden Ringer polisen från dolt nummer?
  • Anonym (***)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:35:41 följande:
    personen misstänker att han är polisanmäld och att det kanske var polisen som ringde från dolt för att kalla till förhör eller nåt.
    Om de vill ta in honom för förhör så kommer de att göra det fysiskt, om han inte svarar.
  • Anonym (..)
    Anonym (***) skrev 2019-08-10 13:47:46 följande:

Om de vill ta in honom för förhör så kommer de att göra det fysiskt, om han inte svarar.

Efter hur lång tid då? Menar du att dom kommer anhålla/häkta honom då?
  • Anonym (Bat Masterson)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:35:41 följande:

personen misstänker att han är polisanmäld och att det kanske var polisen som ringde från dolt för att kalla till förhör eller nåt.

Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:53:57 följande:

Om du - eller om det nu var din kompis? - är misstänkt för brott och polisen verkligen vill ha tag i dig, kommer de förstås söka upp dig fysiskt om nödvändigt. Och att du struntar i att öppna när de ringer på, kommer inte hjälpa dig.

Jag råder dig att göra dig anträffbar dvs. svara i telefon eller ringa tillbaka. Att försöka hålla dig undan polisen, kommer inte gagna din sak i längden, snarare tvärtom.
  • Anonym (H)

Nej, det brukar stå "Kling och Klang" när polisen ringer. Vad tror du själv?

Man får anta att du eller den det gäller har gjort sig skyldig till något brott och i så fall är det idiotiskt att hålla sig undan och tro att polisen slutar ringa.

Polisen ringer alltid mig från dolt nummer, jag är målsägande i ett ärende, och messar om de inte får tag på mig när jag t.ex. jobbar.

Svara i stället, annars blir allt bara mer komplicerat.

• Anonym (..)
    Anonym (Bat Masterson) skrev 2019-08-10 14:12:56 följande:

Om du - eller om det nu var din kompis? - är misstänkt för brott och polisen verkligen vill ha tag i dig, kommer de förstås söka upp dig fysiskt om nödvändigt. Och att du struntar i att öppna när de ringer på, kommer inte hjälpa dig.

Jag råder dig att göra dig anträffbar dvs. svara i telefon eller ringa tillbaka. Att försöka hålla dig undan polisen, kommer inte gagna din sak i längden, snarare tvärtom.

Vet ju inte med säkerhet om det var polisen.
  • Anonym (..)
    Anonym (H) skrev 2019-08-10 14:25:13 följande:

Nej, det brukar stå "Kling och Klang" när polisen ringer. Vad tror du själv?

Man får anta att du eller den det gäller har gjort sig skyldig till något brott och i så fall är det idiotiskt att hålla sig undan och tro att polisen slutar ringa.

Polisen ringer alltid mig från dolt nummer, jag är målsägande i ett ärende, och messar om de inte får tag på mig när jag t.ex. jobbar.

Svara i stället, annars blir allt bara mer komplicerat.

Personen har inte gjort brottet men är förmodligen misstänkt för en sak eftersom personen blivit anmäld.
  • Anonym (***)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:53:57 följande:
    Hur ska jag veta det? Jag känner inte honom och vet inte vad han har gjort.
  • Anonym (***)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 13:31:43 följande:
    Polisen ringde en gång sen efter det bytte personen nummer. Hur ska polisen veta att numret är bytt? Kan ju lika gärna vara att telefonen är avstängd.
    Tror du poliserna är dumma? De fattar att kriminella gör sig onåbara. 
  • Anonym (***)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 14:26:56 följande:
    Vet ju inte med säkerhet om det var polisen.
    Om du svarat hade du vetat. Eller din kompis då.
  • Anonym (***)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 14:28:31 följande:
    Personen har inte gjort brottet men är förmodligen misstänkt för en sak eftersom personen blivit anmäld.
    Då så, varför då så rädd för polisen? Håller man sig undan som oskyldig så stärker det ju inte ens sak precis.
  • Anonym (H)
    Anonym (..) skrev 2019-08-10 14:28:31 följande:

Alla är ju oskyldiga enligt egen uppgift men om det nu är så är det ju ännu mer korkat att försöka hålla sig undan polisen. Det ger ju verkligen intrycket av att personen är skyldig.

Personen ska förstås göra sig anträffbar och ge polisen sin version om nu polisen kallar till förhör. Allt annat är inte bara tramsigt utan också direkt suspekt.

Personen kan rådgöra med en advokat före ett eventuellt förhör om personen är orolig. Om/när personen anses skäligen misstänkt och blir delgiven misstanke så har personen även rätt att ha med en sig en försvarare vid förhöret.

Förundersökningen kan ju också läggas ned i brist på bevis och om personen nu är oskyldig borde det vara ganska sannolikt.
Svar på tråden Ringer polisen från dolt nummer?