Ringer polisen från dolt nummer?
Om dom vill få tag på någon ?
Om dom vill få tag på någon ?
Om de vill ta in honom för förhör så kommer de att göra det fysiskt, om han inte svarar.
personen misstänker att han är polisanmäld och att det kanske var polisen som ringde från dolt för att kalla till förhör eller nåt.
Efter hur lång tid då? Menar du att dom kommer anhålla/häkta honom då?
Nej, det brukar stå "Kling och Klang" när polisen ringer. Vad tror du själv?
Man får anta att du eller den det gäller har gjort sig skyldig till något brott och i så fall är det idiotiskt att hålla sig undan och tro att polisen slutar ringa.
Polisen ringer alltid mig från dolt nummer, jag är målsägande i ett ärende, och messar om de inte får tag på mig när jag t.ex. jobbar.
Svara i stället, annars blir allt bara mer komplicerat.
Om du - eller om det nu var din kompis? - är misstänkt för brott och polisen verkligen vill ha tag i dig, kommer de förstås söka upp dig fysiskt om nödvändigt. Och att du struntar i att öppna när de ringer på, kommer inte hjälpa dig.
Jag råder dig att göra dig anträffbar dvs. svara i telefon eller ringa tillbaka. Att försöka hålla dig undan polisen, kommer inte gagna din sak i längden, snarare tvärtom.
Nej, det brukar stå "Kling och Klang" när polisen ringer. Vad tror du själv?
Man får anta att du eller den det gäller har gjort sig skyldig till något brott och i så fall är det idiotiskt att hålla sig undan och tro att polisen slutar ringa.
Polisen ringer alltid mig från dolt nummer, jag är målsägande i ett ärende, och messar om de inte får tag på mig när jag t.ex. jobbar.
Svara i stället, annars blir allt bara mer komplicerat.
Personen har inte gjort brottet men är förmodligen misstänkt för en sak eftersom personen blivit anmäld.