Inlägg från: Anonym (Med tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Med tiden)

Pilonidalcysta

Maken op:ade en stor cysta i baken. Såret sprack upp alltihopa, men läkte nåt så när efter 2 veckors omläggning. Gjorde ont i några dagar, sen la sig smärtan. Ta så mycket smärtstillande du bara får, se till att du inte blir hård i magen och måste sitta länge på toa, sitt på kudde på stol. Eller ligg i soffan. Blir det inte lite bättre innan måndag så kontakta läkaren/kliniken igen för rådfrågning. Eller tidigare om du får hög feber.

• Anonym (Med tiden)
    Anonym (Ont) skrev 2019-08-12 14:53:29 följande:
    Hej, har ondare än någonsin idag. Va bättre igår så då rörde jag mig nog för mycket.
    I dag ligger jag mest eller står. Måste ta ipren och Alvedon var tredje timma.

Även blödit lite... blir tokig... när ska det gå över???

Bara jag som är sydd?
    Så ofta får du inte ta så mycket av de medicinerna!! Även om du har ont måste du begränsa dig till dagsdosen. Överdosering av båda är farligt.

Min man syddes som sagt, men det sprack upp alltihopa så är ditt sår helt kan du ändå vara tacksam så långt. Att du blöder idag beror med all sannolikhet på ansträngningen igår.
  • Anonym (Med tiden)

Då kommer du säkert må bättre mycket snart.

• Anonym (Med tiden)

Ibland blir det så där tokigt med olika läkare, men nu går det förhoppningsvis åt rätt håll!

Svar på tråden Pilonidalcysta