• Anonym (Line)

Gemensamt omklädesrum på babysim

Jag ska snart på babysim med min son men dit jag ska läser jag att de har gemensamma omklädesrum och även gemensamma duschar för bägge könen. Lite nervös inför hur det kommer gå att ev dela med andra pappor då jag annars är ganska pryd av mig?? Är det någon mer som varit på ett sånt babysim? Hur har det fungerat tycker ni? 

• Svar på tråden Gemensamt omklädesrum på babysim
  • Anonym (wearas)

Det är väl självklart, måste börjas i tid för att uppfostra hen´s.

• viseversa

Såklart det inte är gemensamt omklädesrum. varför tror du det ts? Babysim brukar ju vara på vanliga badhus och där har man uppdelade omklädningsrum. Finns ingen anledning att tvinga vuxna människor som itne känner varandra att byta om och duscha tillsammans. 

• Anonym (Line)
    viseversa skrev 2019-08-11 07:52:45 följande:

Såklart det inte är gemensamt omklädesrum. varför tror du det ts? Babysim brukar ju vara på vanliga badhus och där har man uppdelade omklädningsrum. Finns ingen anledning att tvinga vuxna människor som itne känner varandra att byta om och duscha tillsammans. 

Det är på Badkompaniet som jag ska gå och där står att de har gemensamma rum. Läs själv https://www.badkartan.se/0484571/Badkompaniet
  • Anonym (Jaghar)

Jag har varit med om delade omkl rum. Oftast var det dock bara mammor med så det var inga problem. Duscha av dig snabbt i bikinin efter och byt om på toa? Alla har fullt upp med sina bebisar och jag har aldrig varit med om att någon spatserat naken. Alla klär på sig själva fort för att ta hand om bebisarna. I duschen fanns det även draperi om jag inte minns fel men jag hade aldrig tagit av mig till naken när det är blandat.

• IceKitten

De har ju ett för damer och ett mixat... Vilket iofs är fel enligt mig. Vill man ha ett mixat så får man ha tre omklädningsrum eller ett specialtema på sin simhall...

Men, det innebär ju knappast några problem för dig.

• Anonym (Line)
    IceKitten skrev 2019-08-11 10:17:21 följande:

De har ju ett för damer och ett mixat... Vilket iofs är fel enligt mig. Vill man ha ett mixat så får man ha tre omklädningsrum eller ett specialtema på sin simhall...

Men, det innebär ju knappast några problem för dig.

Aha det var ju bra. Men om båda föräldrarna är med så måste man dela då. Å andra sidan så finns det väl ingen annan lösning?
  • Anonym (Line)
    Anonym (Jaghar) skrev 2019-08-11 10:09:27 följande:

Jag har varit med om delade omkl rum. Oftast var det dock bara mammor med så det var inga problem. Duscha av dig snabbt i bikinin efter och byt om på toa? Alla har fullt upp med sina bebisar och jag har aldrig varit med om att någon spatserat naken. Alla klär på sig själva fort för att ta hand om bebisarna. I duschen fanns det även draperi om jag inte minns fel men jag hade aldrig tagit av mig till naken när det är blandat.

Ja, om det finns draperi är det ju inga problem. Men jag har lärt mig att man måste duscha sig ordentligt helt naken för att vattnet inte ska bli smutsigt och så. Det är ju särskilt viktigt om det är små bebisar som är med.
  • Anonym (L)
    Anonym (Line) skrev 2019-08-11 11:04:33 följande:
    Ja, om det finns draperi är det ju inga problem. Men jag har lärt mig att man måste duscha sig ordentligt helt naken för att vattnet inte ska bli smutsigt och så. Det är ju särskilt viktigt om det är små bebisar som är med.
    Duscha av dig ordentligt hemma, på med rena kläder, sen kan du duscha i badkläderna på badhuset.
    Efter badet kan du ju skippa duschen om du vill och åka hem och duscha istället.
Svar på tråden Gemensamt omklädesrum på babysim