mammalovis skrev 2019-08-11 18:15:39 följande:
Hur länge har ni planer på att bo kvar?
Har ni barn eller planerar i framtiden?
Räcker antalet rum då?
Hur fungerar kökets planlösning idag? Vad är det du saknar mer än svängrum?
Var dukar ni när ni har gäster idag? Hur många får smidigt plats och hur många räknar ni med att ha?
Vi har ett varsitt barn varav den ena bor varannan helg och den andra varannan vecka. Båda barnen har varsitt rum. Vi ska inte ha några gemensamma barn så vi kommer inte bli fler. Det rummet som jag vill göra till kök bor ena barnet i nu, men isf vill jag göra två rum uppe så båda får ett lika stort rum var då båda är tonåringar nu och jag tycker det är skönt att ha dom på övervåningen då dom är vaken på nätterna.
Med köket saknar jag yta, jag vill ha köksö där gäster kan sitta och umgås trots att jag lagar mat. Mer förvaring under ena sidan av köksön då det nu tryter då mannen har sina hobbygrejer i två av köksskåpen. Mannen har ett eget hobbyrum på 16 kvadrat så jag tycker att hela hans hobby borde kunna få plats i det rummet så han slipper inkräkta på kök vardagsrum mm.
När vi har gäster idag så får vi duka i skilda rum vilket inte jag tycker är speciellt roligt, jag vill ju att alla ska kunna sitta samlade.