• Tr0ust

    Ägglossning 9-10/8-2019

    Hej på er !

    Jag & min sambo längtar faktiskt efter en 3:e bebis.

    Vi har pratat om det ganska länge. Vi har en dotter som är 8 & en till tjej som fyller 3 i oktober. Vi vill inte vänta längre, så det blir förlänge emellan ;)

    Nu till mina frågor.

    Jag åkte ber till apoteket i fredags och köpte ÄL-test . Detta gjorde jag för att på min P Tracker App så enligt den skulle jag ha ÄL den 13/8-2019. ( därför jag köpte så jag skulle ha det tills dess)

    Så sjukt, jag testade ÄL test i fredags den 9/8 ( samma dag som jag köpte) (känns som att det var menat) och fick en glad gubbe direkt. Blev helt förvånad. Jag ska tillägga att vi hade sex Torsdagen innan jag fick glad gubbe på Clearblues test.

    Gjorde ett ÄL test igår lördag den 10/8- & fick då också positivt.

    Vi har haft sex Tors,Fre,Lör & idag Söndag.

    Idag (Söndag) tog jag ett ÄL test bara för att se, då var det bara en cirkel som visades. (Vilket är Negativt på Lh- stegring) Nu till min fråga... Visar bara clearblue den glada smiley de 2 mest fertila dagarna? Eller är det då man har Ägglossning? Eller är det dagarna efter som man är mest fertil?

    Och när kan man testa som tidigast? Enligt appen så ska mensen komma den 27/8.

    Vill så gärna plussa :)

    Kram på er!

  • Svar på tråden Ägglossning 9-10/8-2019
  • Tr0ust
    AnnaLed skrev 2019-08-15 22:24:19 följande:

    Jag har till och från känner lite som vid ägglossning men svagare.. men det är nog bara jag som känner efter och skapar mina symtom tyvärr.. ;)


    Ja men det är ju så. Jag har ytterst lite molvärk. Men det är svagare nu än var det var för några dagar sedan
  • Tr0ust
    PelloBello skrev 2019-08-16 07:02:18 följande:

    Får jag hänga med er?

    Hade äl 8-9/8 :D


    Självklart! Välkommen & lycka till.

    Har du några känningar? ;)
  • PelloBello
    Tr0ust skrev 2019-08-16 07:52:09 följande:

    Självklart! Välkommen & lycka till.

    Har du några känningar? ;)


    Hade väldigt stark äl. Sällan jag känner den så starkt.

    Symptomen hänge kvar ända till igår. Känner betydligt mindre idag.

    Molvärk sedan äl, den är kvar svagt idag.

    Ömma bröstvårtor/bröst. Brännt och sticksts lite, men känns mindre sedan igår.

    Varit trött och yr senaste dagarna.

    Började må illa vid äl, vilket var länge sedan. Men det brukar gå över efter en dag. Den här gången mådde jag illa ända till igår.

    Kännt små ilningar i livmodern.

    Men allt det här är egentliga äl symptom för mig, som dock hållit i sig längre än det brukar.

    Men å andra sidan vill man ju så gärna känna saker att jag tror mycket är psyket som spökar ;)

    Jag hoppas dock på en rejäl äl och att det äntligen tagit sig. Men är faktiskt inte så hoppfull ändå.

    Försökt sedan april och kännt både det ena och det andra varje månad.

    Bim 22a, så blir spännande att se nästa vecka :)
  • Tr0ust
    PelloBello skrev 2019-08-16 08:09:34 följande:

    Hade väldigt stark äl. Sällan jag känner den så starkt.

    Symptomen hänge kvar ända till igår. Känner betydligt mindre idag.

    Molvärk sedan äl, den är kvar svagt idag.

    Ömma bröstvårtor/bröst. Brännt och sticksts lite, men känns mindre sedan igår.

    Varit trött och yr senaste dagarna.

    Började må illa vid äl, vilket var länge sedan. Men det brukar gå över efter en dag. Den här gången mådde jag illa ända till igår.

    Kännt små ilningar i livmodern.

    Men allt det här är egentliga äl symptom för mig, som dock hållit i sig längre än det brukar.

    Men å andra sidan vill man ju så gärna känna saker att jag tror mycket är psyket som spökar ;)

    Jag hoppas dock på en rejäl äl och att det äntligen tagit sig. Men är faktiskt inte så hoppfull ändå.

    Försökt sedan april och kännt både det ena och det andra varje månad.

    Bim 22a, så blir spännande att se nästa vecka :)


    Åh lycka till :)

    Ja jag har bara ont i ryggslutet idag, men mina symtom har avtagit markant. Endast lite molvärk bara till och från. Har du barn sedan innan?

    Testa idag? :)
  • Cheneyney
    Tr0ust skrev 2019-08-15 19:47:00 följande:

    Hur går det för alla? Har ni några känningar?


    Jag har svullna och väldigt ömma bröst, samt lite molvärk till och från. Är så nyfiken nu!!

    Testar du imorgon? :)
  • PelloBello
    Tr0ust skrev 2019-08-16 09:19:37 följande:

    Åh lycka till :)

    Ja jag har bara ont i ryggslutet idag, men mina symtom har avtagit markant. Endast lite molvärk bara till och från. Har du barn sedan innan?

    Testa idag? :)


    Jag har ett barn på snart 5år. Han var inte planerad så kände ju aldrig efter då. Haha.

    Nu kämpar vi för att ge honom ett syskon som han så gärna vill ha. Får ofta höra "när jag blir storasyster" (han vill gärna bli storasyster) sötunge!

    Jag har beställt test, men postnord har nog sommarlov ännu så får se om jag får dom idag eller nästa vecka ;)

    Har du nå barn sedan tidigare? :)
  • Tr0ust
    Cheneyney skrev 2019-08-16 09:29:28 följande:

    Jag har svullna och väldigt ömma bröst, samt lite molvärk till och från. Är så nyfiken nu!!

    Testar du imorgon? :)


    Alltså jag testar typ idag om jag får hem mina test. Alltså jag vet att det är för tidigt men jag kan typ inte hålla mig :) man kan inte få mer än neg eller pos :D
  • Tr0ust
    PelloBello skrev 2019-08-16 09:32:20 följande:

    Jag har ett barn på snart 5år. Han var inte planerad så kände ju aldrig efter då. Haha.

    Nu kämpar vi för att ge honom ett syskon som han så gärna vill ha. Får ofta höra "när jag blir storasyster" (han vill gärna bli storasyster) sötunge!

    Jag har beställt test, men postnord har nog sommarlov ännu så får se om jag får dom idag eller nästa vecka ;)

    Har du nå barn sedan tidigare? :)


    Harregud vad söt!! Haha!

    Jag har också beställt sedan förra veckan men än har det fan inte dykt upp några test hos mig heller. Posten brukar komma hit vid kl 10:30 Så jag väntar spänt och hoppas att de kommer idag!! Haha! Vet att det är för tidigt att testa men jag är testoman ! ;)

    Jag har 2 döttrar en på 8 år & snart en på 3 år :) har alltid sagt 2 max 3 barn haha :)
  • PelloBello
    Tr0ust skrev 2019-08-16 09:43:35 följande:

    Harregud vad söt!! Haha!

    Jag har också beställt sedan förra veckan men än har det fan inte dykt upp några test hos mig heller. Posten brukar komma hit vid kl 10:30 Så jag väntar spänt och hoppas att de kommer idag!! Haha! Vet att det är för tidigt att testa men jag är testoman ! ;)

    Jag har 2 döttrar en på 8 år & snart en på 3 år :) har alltid sagt 2 max 3 barn haha :)


    Det kanske är bra att dom är sena ändå. Så man får hålla sig lite. Haha.

    Men å vad mysigt :) vi vill ha två. Vi är ändå 33&36 så känns lagomt då åren går liksom :)
  • Tr0ust
    PelloBello skrev 2019-08-16 09:52:57 följande:

    Det kanske är bra att dom är sena ändå. Så man får hålla sig lite. Haha.

    Men å vad mysigt :) vi vill ha två. Vi är ändå 33&36 så känns lagomt då åren går liksom :)


    Ja det är mysigt :) Ja verkligen. Det är menat på nått sätt haha!!

    Min sambo är 33 år och jag är 29.
Svar på tråden Ägglossning 9-10/8-2019