• Planerar2020

    Vi som planerar syskon 2020

    En grupp för oss med ett eller flera barn sedan innan som nu planerar för ett syskon till 2020.

    Jag som är trådstartare har två pojkar sedan innan, 7 och 4 år. Vi är på vårt första försök denna månaden och hoppas såklart på ett plus snart!

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2020
  • Förstabarnet123

    Hakar gärna på. Är 32 år, sambon 36 år. Vår dotter fyllde precis 2 år :)

    Vi önskar syskon tätt. Ville helst bli gravid förra hösten, men mensen var seg på att komma igång efter förlossningen :/ Är nu på försök 7. Men har inte haft äl varje cykel tror jag.

    Trodde också det skulle gå lätt att bli gravid då 1:an blev till lätt. Men nu är man äldre och verkar som hormonerna är lite upp/ner när äl uteblir.

    Har denna cykel börjat äta Royal gelé för att få igång en regelbunden äl :)

    Lycka till, till oss alla! :D

  • Planerar2020
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-15 07:09:34 följande:

    Hakar gärna på. Är 32 år, sambon 36 år. Vår dotter fyllde precis 2 år :)

    Vi önskar syskon tätt. Ville helst bli gravid förra hösten, men mensen var seg på att komma igång efter förlossningen :/ Är nu på försök 7. Men har inte haft äl varje cykel tror jag.

    Trodde också det skulle gå lätt att bli gravid då 1:an blev till lätt. Men nu är man äldre och verkar som hormonerna är lite upp/ner när äl uteblir.

    Har denna cykel börjat äta Royal gelé för att få igång en regelbunden äl :)

    Lycka till, till oss alla! :D


    Vad gör Royal gelé göra? Är det som rosenrot?


    Håller tummarna att det snart tar sig. Testar du med ÄLtester?

  • Förstabarnet123
    Planerar2020 skrev 2019-08-15 07:57:31 följande:

    Vad gör Royal gelé göra? Är det som rosenrot?

    Håller tummarna att det snart tar sig. Testar du med ÄLtester?


    Tack för tummarna! :)

    Royal gelé är koncentrerad bidrottninggele som bidrar till en god hormonell balans. Kan göra cyklerna regelbundna. Och jag är nästan hundra på att det i mitt fall är hormonellt att äl uteblir och cykeln är oregelbunden efter att mensen kom igång. Är inget farligt att äta, så tänker testa ett par månader :)

    Kör tempmetoden, men har införskaffat äl-test också till denna månad. Blir spännande att testa!

    Håller tummarna för dig med!
  • Smurfen88

    Tänker att dagarna aldrig går så långsamt som när man väntar på något! Man känner ju efter minsta lilla grej i kroppen och hoppas.

  • Kira369

    Hej, hakar på här också då vi har försökt med nr sen förra Juli. Har en son på 2,5år och sedan dess har min mens varit lite rubbad ???? efter 3 mf får vi äntligen påbörja bebis verkstan igen. Hade äl i veckan och har BIM runt den 31/8. Längtar sååå mycket efter att bli gravid, kommer säkert börja testa om 1 vecka redan bara för att jag är så sjukt otålig ????

  • Planerar2020
    Kira369 skrev 2019-08-18 15:26:50 följande:

    Hej, hakar på här också då vi har försökt med nr sen förra Juli. Har en son på 2,5år och sedan dess har min mens varit lite rubbad ???? efter 3 mf får vi äntligen påbörja bebis verkstan igen. Hade äl i veckan och har BIM runt den 31/8. Längtar sååå mycket efter att bli gravid, kommer säkert börja testa om 1 vecka redan bara för att jag är så sjukt otålig ????


    Välkommen! Ja det är så spännande. Själv kommer jag börja testa from imorgon. ÄL+8 BIM-7
  • Smurfen88

    Tror inte det tog sig denna månad. Bim på tisdag men fick negativt både igår och idag vet att de kan va för tidigt men känns som alla plussar så långt innan. Nåja bara vänta och se.

  • Planerar2020
    Smurfen88 skrev 2019-08-18 19:53:21 följande:

    Tror inte det tog sig denna månad. Bim på tisdag men fick negativt både igår och idag vet att de kan va för tidigt men känns som alla plussar så långt innan. Nåja bara vänta och se.


    Håller tummarna! BIM imorgon tisdag eller nästa vecka?
  • Smurfen88
    Planerar2020 skrev 2019-08-19 18:47:36 följande:

    Håller tummarna! BIM imorgon tisdag eller nästa vecka?


    Enligt min app imorgon och den har stämt på pricken hela sommaren. Men hoppas så klart den inte kommer. Hur går det för dig ?
  • Planerar2020
    Smurfen88 skrev 2019-08-19 19:31:30 följande:

    Enligt min app imorgon och den har stämt på pricken hela sommaren. Men hoppas så klart den inte kommer. Hur går det för dig ?


    BIM runt 25-27/8.

    Har haft molvärk, ökad acne, stick i underliv, ökad trötthet och minskad aptit nu i några dagar. Molvärken har hållit i sedan i torsdags. Undrar om kroppen verkligen kan hitta på allt, är jag inte gravid så vet jag inte vad...
  • Smurfen88
    Planerar2020 skrev 2019-08-19 19:53:55 följande:

    BIM runt 25-27/8.

    Har haft molvärk, ökad acne, stick i underliv, ökad trötthet och minskad aptit nu i några dagar. Molvärken har hållit i sedan i torsdags. Undrar om kroppen verkligen kan hitta på allt, är jag inte gravid så vet jag inte vad...


    Håller tummarna! Jag blir inte heller klok på min kropp pga symtom som jag inte känner igen men tänker logiskt då att jag inte lagt märke till detta förut för att vi inte försökt planera bebis. Tänker att blir de inte nu så kanske nästa månad blir mer uthärdlig pga då är jag igång med plugget igen nu har jag bara varit hemma och verkligen haft tid att känna efter minsta lilla i kroppen.
  • Smurfen88

    Jaha fattar ingenting bim dagen kom och gick ingen mens och negativt test. Blir galen ska kroppen börja trassla nu :/

  • swallow the big moon
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-14 21:40:42 följande:

    Det var inte det idag... hoppas att det är det imorgon!


    Blev det något mer test sen?? Nyfiken juuuh
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2020