• Wed 14 Aug 2019 05:59
    661 visningar
    3 svar
    +1
    3
    661

    testosterontillskott funkar?

    Är 57 år och har en kvinna på 47 år. Hon och jag matchar bra i sängen men jag har märkt 5 år tillbaka att jag har minskad lust. Har pratat med henne om detta och hon säger att "det gör inget.".  (Hon är en otroligt bra oc förstående människa) Men nog vet jag att hon vill oftare än mig även om hon är ganska "stillsam" i sättet. Googlade mycket om problemet och det ledde till att jag köpte en laddning kosttillskott som ska öka mängden testosteron. Min idé är att det ska få bukt med både min trötthet och brist på lust. 

    Nu, efter drygt 1 mån in i "kuren" så märker jag en tydlig skillnad. Mindre trött. Tänker mer sex. Gör mer sex. Två dagar på raken! Förut, minst en vecka mellan. Så jag är förvånad och glad över resultatet. 

    (Förut skrev jag ut preparatets namn och blev blockad...ska se vad som sker nu)

  • Svar på tråden testosterontillskott funkar?
  • Wed 14 Aug 2019 16:35
    #3
    Sandra99a skrev 2019-08-14 09:14:53 följande:

    Ja, man ska inte underskatta placeboeffekten. Någon signifikant påverkan på ditt testosteron har det då inte. Uppsök sjukvården istället så kan du, om du har symtom som gör livet sämre för dig, få nebido utskrivet - alltså syntetiskt testosteron som du får via en injektion var 12e vecka.


    Det visar sig väl om det återgår till normala - eller inte. Just nu har jag börjat jobba igen och DET påverkar negativt det mesta. Ha ha.
Svar på tråden testosterontillskott funkar?