• tinylove

Bf Mars 2020 i Sthlm

Hej, 

hittar ingen grupp för oss som väntar barn i Mars och som bor i Sthlm så jag startar en...

Klara heter jag, är 37 år och väntar mitt och min mans tredje barn med
    bf 20/3-2020.

Vid tidigare graviditeter har vi blivit en grupp mammor som mötts här på fl och sedan setts irl vilket har varit kul, roligt om det kan bli så denna gången också Glad

Välkomna!

• Svar på tråden Bf Mars 2020 i Sthlm
  • TrippelLLL
    Ise skrev 2019-08-20 11:05:13 följande:

Jag har inte heller berättat på jobbet och fasar lite över att göra det.

De har alltid varit glada innan men jag har liksom skämtsamt sagt att "Nu är vi verkligen nöjda" typ efter mitt senaste barn... så det känns lite pinsamt nu.. here we go again liksom. Jag borde ha varit tyst istället för att hinta om att jag var klar. Men jag kände mig klar! och vi hade pratat om en sladdis om några år kanske. Inte så här snabbt.. Vet inte om jag skrev det tidigare men vi hade skydd och jag blev gravid ialf. Men jag tänker att då är det meningen. Plussade även samma dag som min farfar gick bort. Kan inte låta bli att känna att det är lite "weird" på något vis. Och meningen på ett annat vis.

Ialf. Jag kommer ju bli tvungen att berätta inom nån månad eller så ialf. Är bara i vecka 7 nu så tänkte vänta tills efter kub-test som jag gärna vill göra.

Jag har inte tagit in den här graviditeten än riktigt känner jag, har svårt att glädjas dels pga jobbet och dels pga hur man får ihop det ekonomiskt. Vi har verkligen Harvat oss fram tidigare föräldraledigheter och det känns tungt att behöva gå från lön till Föräldrapeng igen. Jag veeet ju att man anpassar sig men jag har lite panik över det. Vi har ett bra sparkonto men vill gärna inte tömma det ... (igen).

Samtidigt så är det överväldigande att det än en gång är en liten som växer inom mig. längtar efter att få lära känna hon/han, att få berätta för syskonen..

Ja det är lite rörigt just nu!

Ni som har syskon när tänkte ni berätta för dem?

Ska ni kolla kön?

Man kan inte rå för allt som händer i livet ? Jag beklagar sorgen. Jag hade väldigt svårt att glädja mig för det illa livet i början av graviditeten. Nu kommer lyckan äntligen fram. Jag hoppas att det blir bättre för dig också med tiden. ? Hur många barn du?

Vi har också bestämt oss för kub och ta reda på kön. Jag väntar gärna med att berätta för fler än de som redan vet (våra föräldrar och någon bästa kompis) tills vi har fått alla provsvar. Iom att jag är en av de yngre på mitt jobb, känns det som att folk kommer att döma mig. Jag och min sambo har ett väldigt bra förhållande, känt varandra i snart 8 år och varit tillsammans i 3 år, så inga konstigheter där. Vi har en god ekonomi och ekonomiskt blir det inga problem. Däremot har jag ingen koll på det här med föräldrapenning...
  • Klintttan
    TrippelLLL skrev 2019-08-20 07:56:15 följande:

Gud så skönt att ditt illamående är borta! Jag fått höra att ?det blir bättre?, börjar bli något less på att höra det, haha. Jag har gett upp...

Vilket jobb du har, ja förstår verkligen att du måste vara ?med?. Har du möjlighet att ta en kort tupplur på dagarna om behöver? Skönt att din chef är medveten om din graviditet iallafall!

Jag jobbar på kontor med administration och annat gott. Det är ett högt tempo då vi utvecklar väldigt mycket, vissa dagar är svåra. Jag har faktiskt inte brättat för någon på jobbet ännu... Jag tycker det läskigt på något sätt. Sen har jag en massa tankar om hur det blir när alla vet. Men det börjar bli dags kanske, jag får in i vecka 13 imorgon och magen vill så gärna titta ibland. Livrädd!!

Jag har en liten deal med chefen att om jag behöver och det finns möjlighet så kan jag smita och vila lite här ich där. Dock känns det pinsamt eftersom kollegor har ibland frågat ?var ska du?? Och någon liten nödlögn får ges.

Känns det jobbigt att dom på ditt jobb ska få veta att du är gravid?
  • Lillsolan

Hej!

Är 30 år, bor i innerstan, city, väntar (oplanerat) mitt andra barn! Men allt eftersom börjar det sjunka in nu.

Finns ngn fb-grupp för oss i sthlmsområdet?

• Lillsolan

Hej!

Är 30 år, bor i innerstan, city, väntar (oplanerat) mitt andra barn! Men allt eftersom börjar det sjunka in nu.

• TrippelLLL

[quote=79844292][quote-nick]Klintttan skrev 2019-08-20 12:52:30 följande:[/quote-nick]Jag har en liten deal med chefen att om jag behöver och det finns möjlighet så kan jag smita och vila lite här ich där. Dock känns det pinsamt eftersom kollegor har ibland frågat ?var ska du?? Och någon liten nödlögn får ges.

Känns det jobbigt att dom på ditt jobb ska få veta att du är gravid?[/

Så skönt att du kan göra det! När tror du att du kommer att berätta för kollegorna? :)

Ja det det känns lite jobbigt, men jag månar väl upp en bild som är värre än vad jag tror.

• Ise
    TrippelLLL skrev 2019-08-20 11:40:31 följande:

Man kan inte rå för allt som händer i livet ? Jag beklagar sorgen. Jag hade väldigt svårt att glädja mig för det illa livet i början av graviditeten. Nu kommer lyckan äntligen fram. Jag hoppas att det blir bättre för dig också med tiden. ? Hur många barn du?

Vi har också bestämt oss för kub och ta reda på kön. Jag väntar gärna med att berätta för fler än de som redan vet (våra föräldrar och någon bästa kompis) tills vi har fått alla provsvar. Iom att jag är en av de yngre på mitt jobb, känns det som att folk kommer att döma mig. Jag och min sambo har ett väldigt bra förhållande, känt varandra i snart 8 år och varit tillsammans i 3 år, så inga konstigheter där. Vi har en god ekonomi och ekonomiskt blir det inga problem. Däremot har jag ingen koll på det här med föräldrapenning...

Tack <3 det löser sig nog.

Har tre barn sen innan :)
  • tinylove
    {#emotions_dlg.flower}Fyll i dina uppgifter och copy paste så har vi en uppdaterad lista! Gravid

* Julia 25år, södra Sthlm. BF 2/3-2020 
    * Marre 25år, Johanneshov. BF 3/3-2020 
    * Linnea 30 år, bor 20 min utanför Stockholm. BF 19/3-2020
    * xxxxxx 30 år, city. BF 19/3-2020

* Klara 37år, Enskede. BF 20/3-2020
    * Ise 32år, Sköndal. BF 11/4-2020

• tinylove
    Lillsolan skrev 2019-08-20 14:03:13 följande:

Hej!

Hej, välkommen!!

Nej jag har inte hittat någon grupp på fb som inte har 300 eller fler medlemmar...inte heller hittat någon som bara gäller stockholm, går gärna med i en dock, vill du starta?

• Ise

Oj 300!? De tidigare grupper jag varit med i har vi varit typ 20 och då blev det snabbt väldigt intim stämning.

Alla kände alla liksom.

Svar på tråden Bf Mars 2020 i Sthlm