Snurre skrev 2019-08-17 13:55:04 följande:
Oj, jag visste inte att man kunde bli nekad..låter ju nu när du skriver det som självklart. Va härligt att höra att personalen är bra! Jag har också funderat på om man borde prata med någon, du verkar ju ha hittat en bra som varit i samma, gud så härligt!
Hur känner du nu efter att ni har berättat? Jag är inte så öppen om det ?privata? annars heller men jag är så rädd att min omgivning ska tassa kring mig...om dom förstår hur skör jag är. Har blivit en expert på att hålla upp fasader för alla utom min kille.
Jo de måste ju ha tid och plats framförallt för att göra äggplocken och ta hand om äggen de plockar ut. Ja, även fast vi har träffat flera olika har alla vart så snälla och otroligt kompetenta vilket är skönt för jag hade hört en del kass om Malmö innan. Ja det var superskönt att prata med henne och kände jag hade sån tur att hitta henne genom vårdcentralen. Men jag tror oavsett att det är bra att prata med någon för man kan få hjälp med att bryta negativa tankemönster och ångesten som i alla fall jag hade.
Det känns bra. Det är absolut ingen som bemöter oss annorlunda och ingen kommer heller råka slänga ur sig frågan om barn snart som gör så ont. Man behöver inte berätta allt om sitt mående för alla så klart men det är otroligt skönt att ha i alla fall någon att prata med annat än sin man även om det så klart är skönt att prata med honom också. Det var rätt att prata om det, i alla fall för oss men alla är vi olika :) I min omgivning, vänner/kollegor finns det minst 4 par som har gjort eller ska göra IVF samt minst en som har svårt att skaffa ytterligare barn efter att redan ha fått. Risken är ganska stor att någon eller några du känner har samma problem som er.
Såg att du hade skrivit att ni bor långt bort från Malmö. Jag har sett i andra trådar om IVF att vissa som har långt kan får göra vissa undersökningar på sin hemort så fråga på RMC om den möjligheten finns när ni kommet dit. Vi har ju vart där tre ggr den senaste veckan och ska dit på måndag igen så det har ju blivit kaos för er att vara lediga och åka så mycket.
Stort tack för tumhållningen, börjar bli väldigt nervös faktiskt. Även om de sett många äggblåsor i rätt storlek under veckan så har jag liksom noja att kroppen ska blåsa mig IGEN och de ska vara borta typ..