• annika42

    47 år. För gammal

    Jag är snart 47 år. Separerade i våras från min sambo. Den nya killen som jag flyttat ihop med vill gärna ha barn med mig. Men jag är lite osäker. Är jag för gammal?Och riskerna för mig och för barnet.

  • Svar på tråden 47 år. För gammal
  • Solli
    Anonym (.....) skrev 2020-05-24 16:05:55 följande:

    Gravid 58 år år på naturlig väg menar du???

    Omöjligt.


    Hon är 72 idag. Klart det var pånaturlig väg! Vilken läkare skulle hjälpa någon i den åldern att få barn??

    Omöjligt?? Läs och studera lite mer..
  • Anonym (.....)
    Solli skrev 2020-05-24 16:17:55 följande:
    Hon är 72 idag. Klart det var pånaturlig väg! Vilken läkare skulle hjälpa någon i den åldern att få barn??

    Omöjligt?? Läs och studera lite mer..
    Finns flera stycken såna fall, kvinnor i 60-årsåldern som blivit hjälpta av läkare att bli gravida. Det är bara att googla..
    Dock har det aldrig handlat om deras egna ägg!

    Att vara närmare 60 år och fortfarande ha ägg som fungerar, visa mig gärna någon slags fakta på att det skulle vara möjligt.
    Klimakteriet sker oftast vid 50, och för att bli naturligt gravid efter 45 så krävs det ett mindre mirakel. Men visst händer det. 
    Men du menar ju alltså att hon var ca 58-59 och det skedde spontant??
    tillåt mig tvivla.

  • syntharen
    Solli skrev 2020-05-24 16:01:15 följande:

    Har en i bekantskretsen som var 65. ALLA dessa förstå-sig-påare, läkare m fl rådde henne att göra abort.

    Hon vägrade. Idag är pojken 7 år gammal, ett av det goaste, ödmjukaste, och intelligenta barn.


    Det har jag väldigt svårt att tro på... att en 65-årig kvinna skulle bli gravid på naturlig väg med egna ägg.
  • Cavill
    Solli skrev 2020-05-24 16:16:10 följande:
    Hon är 72 idag. Klart det var pånaturlig väg! Vilken läkare skulle hjälpa någon i den åldern att få barn??

    Omöjligt?? Läs och studera lite mer...
    Vilket skitsnack. Du borde nog läsa på lite själv om kvinnokroppen innan du gör ett löjligt försök att trolla. 
  • Bestemor
    annika42 skrev 2019-08-16 22:37:02 följande:

    Jag är snart 47 år. Separerade i våras från min sambo. Den nya killen som jag flyttat ihop med vill gärna ha barn med mig. Men jag är lite osäker. Är jag för gammal?Och riskerna för mig och för barnet.


    Hej. Det har gått en tid sedan jag läste din blogg. Hur har det gått för dig?
  • Anonym (***)
    Anonym (DJ) skrev 2020-06-09 16:30:57 följande:

    sv.stories.newsner.com/familj/67-arig-kvinna-far-hora-att-hon-ar-for-gammal-for-att-bli-mamma-foder-flicka-mot-alla-odds/

    Verkar som det finns undantag. Dem som inte tror behöver "bara" bevisa att detta inte kan ha skett normal väg.

    M a o det räcker inte med att säga "Jag tror inte", för det är inget bevis på att det är sant det dem säger! 


    Och det räcker inte att posta en länk som inte bevisar något för att tro att det har hänt på riktigt.

    Din länk bevisar inget. Tvärtom, den som skrivit den vet inte om det är sant:
    Enligt Shared ska kvinnan ha sagt att barnet kommit till via samlag tillsammans med hennes 68-årige make. Om det stämmer så är paret det äldsta att få barn på naturlig väg.
  • Anonym (DJ)
    Anonym (***) skrev 2020-06-09 16:49:25 följande:
    Och det räcker inte att posta en länk som inte bevisar något för att tro att det har hänt på riktigt.

    Din länk bevisar inget. Tvärtom, den som skrivit den vet inte om det är sant:
    Enligt Shared ska kvinnan ha sagt att barnet kommit till via samlag tillsammans med hennes 68-årige make. Om det stämmer så är paret det äldsta att få barn på naturlig väg.

    Anonym (***) skrev 2020-06-09 16:49:25 följande:
    Och det räcker inte att posta en länk som inte bevisar något för att tro att det har hänt på riktigt.

    Din länk bevisar inget. Tvärtom, den som skrivit den vet inte om det är sant:
    Enligt Shared ska kvinnan ha sagt att barnet kommit till via samlag tillsammans med hennes 68-årige make. Om det stämmer så är paret det äldsta att få barn på naturlig väg.
    Dito!
  • JossanB
    annika42 skrev 2019-08-16 22:37:02 följande:

    Jag är snart 47 år. Separerade i våras från min sambo. Den nya killen som jag flyttat ihop med vill gärna ha barn med mig. Men jag är lite osäker. Är jag för gammal?Och riskerna för mig och för barnet.


    Om du vill bli kallad för snuskhummer/snusktant länge efteråt. Varsågod
  • Anonym (Skumtomten)
    JossanB skrev 2020-06-11 14:00:15 följande:
    Om du vill bli kallad för snuskhummer/snusktant länge efteråt. Varsågod
    Oh, det är du som inte tvättar händerna efter toalettbesök och typ aldrig duschar. 

    Ja, du är en riktig snusktant. Örk. Kräks
  • JossanB
    Anonym (Skumtomten) skrev 2020-06-11 21:59:58 följande:

    Oh, det är du som inte tvättar händerna efter toalettbesök och typ aldrig duschar. 

    Ja, du är en riktig snusktant. Örk. 


    Haha snusktant? Jag är 17 år
  • JossanB
    Anonym (Skumtomten) skrev 2020-06-11 21:59:58 följande:

    Oh, det är du som inte tvättar händerna efter toalettbesök och typ aldrig duschar. 

    Ja, du är en riktig snusktant. Örk. 


    Haha snusktant? Jag är 17 år
Svar på tråden 47 år. För gammal