Anonym (Canx) skrev 2019-08-18 17:53:11 följande:
Skulle inte påstå att det är pissenkelt att sluta med cannabis i hens fall.
Hen slutade i ca 2 mån, fick mardrömmar när hen skulle sova men blev mer närvarande på något sätt på dagen. Den där blyga personen kom fram igen.
Hen kände doften av Cannabis en dag och efter det kom ett stort bråk med partnern (som inte vill att hen röker på) då hen försökte gå bakom ryggen och röka på igen.
Därefter visade det sig att hen rökt på ungefär från det bråket till dags datum. Vilket hen erkände i ett samtal.
Mycket troligt att hen har mentala problem som ligger bakom, jag har en känsla av att det är bipolär hen är.
Det var fel formulerat av mig. Det är inte pissenkelt att sluta. Cannabis ger ett psykiskt sug som är svårt att stå emot. Precis sim allt annat vi blir sugna på. Vi ser ett glas coca cola på tv och blir törstiga och bara måste ha cola. Vi är hungriga och allt vi ser när vi är på väg hem från jobb är matställen.. du förstår. Men jämfört med enkla läkemedel och lagliga substanser så är cannabis hur lätt som helst att sluta med.
När jag håller upp så brukar de första 2 dagarna vara jobbigast. Man är lite svettig och slö i huvet. Lite känslan av att vara inuti en bubbla. Man är inte särskilt social, man tappar lätt humöret, kan inte sova. Då ökar kortisolhalten i blodet och stressnivån är enorm.
Troligtvis bråkar hin med sin sambo för att sambon är lika lite insatt och har lika mycket fördomar om cannabis som du.
Varför måste du reda ut deras liv? Är ni nära vänner?
Vad säger brukarna om personen då? Tycker dom om personen? Hade h-n slarvat och ni slutat täcka upp så hade det så småningom kommit till chefen som tagit in personen på samtal.